Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Стефан Цветковић, доцент

Услов

Нема услова

Исход

Познавање развојних токова модерног пијанизма и способност контекстуализације историјских појава у пијанизму.

Циљ

Циљ предмета је упознавање са развојем модерног пијанизма кроз сагледавање индивидуалних уметничких доприноса, националних и општих токова у пијанистичкој уметности, као и са контекстуалним и интерпретативним аспектима модерног пијанизма.

Садржај теоријске наставе

(1) Упознавање са садржајем курса, (2) Контекстуална и интерпретативна питања модерног пијанизма, (3) Концепт модернизма у пијанизму, (4) Историјат пијанистичког репертоара (5) Издавачка и редакторска пракса (6) Историјски развој инструмента и импликације на извођачку праксу, (7) Модерне педагошке методе, (8-9) Пијанизам у медијском одружењу, (10) Француска пијанистичка школа, (11) Немачка пијанистичка школа, (12-13) Руска пијанистичка школа, (14-15) Презентације семинарских радова и дискусије. Семинарски рад пише се у обиму пет страна текста, а тематски се везује за питања развоја пијанизма касног 19. и 20. века (тенденције, представници, репертоар, дискографија). Испит подразумева усмено одговарање на питање из круга обрађиваних наставних јединица.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Семинари

20

Присуство настави и припремљеност за наставу

10

Активност на часу

10

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

60

Литература

Стефан Цветковић; Контекстуални и интерпетативни аспекти пијанистичке праксе у епохи модернизма; 2022; Факултет музичке уметности, Београд, (докторска дисертација у рукопису)

Драгољуб Шобајић; Темељи савременог пијанизма; 1996; Светови, Нови Сад

Веселиновић Мирјана (ур.); Аспекти интерпретације; 1989; Удружење композитора Србије, Факултет музичке уметности, Београд

Kenneth Hamilton; After the Golden Age – Romantic Pianism and Modern Performance; 2008; Oxford University Press, Oxford – New York

Botstein, Leon; Artur Schnabel and the Ideology of Interpretation, The Musical Quarterly 85(4), Winter 2001, Oxford, 2001, 587–594.; 2001; Oxford University Press

Александар Сердар; Развој пијанистичке технике; 2013; Музички центар Црне Горе, Подгорица