Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Драгана Јеремић-Молнар, редовни професор

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др Драгана Јеремић-Молнар, редовни професор

Услов

Нема

Исход

Стицање свести о важности доброг познавања дела; мотивисаност за континуирано самообразовање, способност упоређивања доприноса различитих аутора и примена стечених знања у матичној области.

Циљ

Циљ предмета је да: • упозна студента са епохом у којој су настала остварења која и данас чине окосницу концертних и оперских репертоара; • представи стваралаштво аутора који су дали најзначајнији прилог жанровима вокалне лирике, вокално-инструменталним формама и опери; • покаже на примеру одабраних, репрезентативних дела развојни процес вокалне уметности од краја 18. до првих деценија 20. века; • укаже на неопходност разматрања и уодношавања различитих елемената дела (генезе настанка, садржаја, драматургије, карактеризације ликова, питања извођаштва и др.); • покаже да је музика неодвојива од социјалног, политичког и културног контекста датог периода.

Садржај теоријске наставе

1. Opera у Италији у другој половини 19. века: Верди; 2. Анализа одабраних примера; 3. Opera у Немачкој у другој половини 19. века: Вагнер; 4. Анализа одабраних примера; 5. Анализа одабраних примера; 6. Opera у Италији и Немачкој за време Вердија и Вагнера и после њих; 7. Анализа одабраних примера; 8. Opera на сцени: режисерска (ре)интерпретирања; 9. Анализе инсценација и екранизација одабраних дела; 10. Opera као видео запис; 11; Opera као видео запис: на примеру Штраусове Саломе; 12. Колоквијум. Колоквијум: у писаној форми из до тада пређеног градилва. Испит: усмено одговарање на једно питање из обрађених методских јединица

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Колоквијум

30

Присуство настави и припремљеност за наставу

10

Активност на часу

10

Домаћи задаци

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

30

Литература

Драговић Гордан, уредник; Лексикон Opera, стр. 238–250.; 2008; Универзитет уметности

Јеремић-Молнар Драгана; Рихард Вагнер, конструктор “истинске реалности”. Пројекат регенерације кроз Бајројтске свечаности, стр. 217–250.; 2007; Фабрика књига

Kramer Lawrence ; „Video as Jugendstil. Salome, Visuality, and Performance,“ in Opera and Modern Culture. Wagner and Strauss, pp. 167–189; ; 2007; University of Califormia Press

Вајлд Оскар; Саломе, превела Јасна Митић, стр. 69–101.; 2006; ННК Интернатионал

Маринковић Соња, уредница; Opera од обреда до уметничке форме; 2001; Факултет музичке уметности

Новак Јелена; Opera у доба медија; 2007; Издавачка књижарница Зорана Стојановића

Кимбелл Давид Р. Б.; Verdi in the Age of Italian Romanticism; 2009; Cambridge University Press