Предмет
Наставници на часовима предавања
др Ана Стефановић, редовни професор
Услов
2DGAS1 - Музички стил и значење - наративне и реторичке стратегије 1 - одслушан; Нема посебних услова.
Исход
Очекује се да по завршетку похађања наставе студенти располажу специфичним знањима везаним за питања односа музичког стила и значења с обзиром на наративне и реторичке аспекте његовог испољавања.
Циљ
Проширивање и продубљивање методолошког оквира анализе музичког стила савладаног на дипломским академским студијама.
Садржај теоријске наставе
Упознавање студената са методологијама наративне анализе и повезаности наративних програма дела са стилистичким "пољима". Анализа карика наративног ланца на више стилистичких нивоа, с посебним нагласком на реторичке, топичке и модалне аспекте музичког захтев: 1. Питање из обавезне литературе 2. Анализа наративних програма и значењских/стилистичких конфигурација на одабраним примерима.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство настави и припремљеност за наставу
10
Активност на часу
40
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
50
Литература
Grabocz, Marta; "The 'Preludio' of the Four orchestral pieces op. 12 by Béla Bartok: an Intertextual Analytical Approach", in: Music Semiotics: A Network of Significations in Honour and Memory of Raymond Monelle, Esti Sheinberg ed., 115 ff.; 2012; Ashgate Publishing
Grabocz, Marta; "Le schéma discursif passionnel en tant que marque de maturation stylistique dans les mouvements symphoniques de Mozart", Applied Semiotics/Sâmiotique appliquée, 2, 4, 69-88.; 1997; Université de Toronto. Département d'études françaises
Стефановић, Ана; "Structure, Topoi and Emotions in Beethoven's Sturm und Drang Sonatas", Kreativität, Struktur und Emotion, Andreas Lehman, Ariane Jessulat, Christoph Wünch, eds., 447-455.; 2013; Köningshausen & Neumann
Стефановић, Ана; "The Relation between Music and Text and the Concept of Musical Metaphor in French Baroque Opera", Before and after Music. Acta Semiotica Fennica XXXVII, 478-487.; 2010; International Semiotic Institute
Стефановић, Ана; "Once More on Musical Topics and Style Analysis: a Critical Examination of Agawu's Analysis of the Introduction to Beethoven's Pathetic Sonata", 3/7; 2010; Die Gesellschaft für Musiktheorie
Стефановић, Ана; "Temporal and Narrative Structures in French Baroque Opera and Dramatic Work of H. Berlioz", Music Theory and Analysis, no 1, 77-86.; 2009; Факултет музичке уметности у Београду
Tarasti, Eero; Existential Semiotics; 2000; Indiana University Press
Tarasti, Eero; Theory of Musical Semiotics; 1994; Indiana University Press