Предмет
Наставници на часовима предавања
др Санела Николић, ванредни професор
др Биљана Лековић, доцент
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
ма Маша Спаић, истраживач
Услов
Нема посебних услова.
Исход
Оспособљавање студената за даље теоријско и/или практично бављење музиком у медијима.
Циљ
Циљ предмета је базично упознавање студената заинтересованих како за рад у медијима, тако и за научно-теоријско бављење медијима са основама у савременој теорији и пракси медија.
Садржај теоријске наставе
Теоријска настава: Појам медија у науци, филозофији и уметности/музици 'Висока', популарна и масовна култура; индустрија културе и музичка индустрија Медијска култура, теорије и студије медија Друго медијско доба, информационо друштво, умрежено друштво Медијски обрт – фонограф, грамофон, радио Медијски обрт – касетофон, вокмен, дискмен, MP3 и дигитални аудио плејери Музика у култури конвергенције – интернет радио; YouTube; дигитална концертна дворана Музика у облаку – интернет продавнице и стреаминг платформе Музичка индустрија и савремене тенденције – НФТ Медијски обрт у извођењу музике – случај Глена Гулда (Нова) музикологија и (нови) медији Практична настава: Музикологија у медијима - писани/штампани медији; Музикологија у медијима - писани/електронски медији; Музикологија у медијима – радио (као традиционални медија); Музикологија у медијима - интернет радио; Музикологија у медијима - подкаст; Музикологија у медијима – телевизија; Музикологија у медијима – видео (Јутјуб) и нови/дигитални медији; Музикологија у медијима - друштвене мреже; Анализе конкретних студија случаја које се односе на сваку наведену јединицу; Домаћи задатак: усмено излагање на задату тему. Семинарски рад: студија на задату тему. Усмени испит: одбрана семинарског рада
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство настави и припремљеност за наставу
10
Активност на часу
10
Домаћи задаци
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Писмени испит
40
Усмени испит
20
Литература
Adorno, Theodor W. i Max Horkheimer; Дијалектика просветитељства. Филозофски фрагменти; 1974; Сарајево: ИП Веселин Маслеша
Бригс, Адам и Пол Кобли, ур.; Увод у студије медија; 2005; Београд: Clio
Ђорђевић, Јелена; Посткултура; 2009; Београд: Clio
Гир, Чарли; Дигитална култура; 2008; Београд: Clio
Jenkins, Henry; Convergence Culture: Where Old Media and New Media Collide; 2006; New York and London: New York University Press
Келнер, Даглас; Медијска култура. Студије културе, идентитет и политика између модернизма и постмодернизма; 2004; Београд: Clio
McLuhan, Marchall; Razumijevanje medija. Mediji kao čovjekovi produžeci; 2008; Zagreb: Golden marketing, Tehnička knjiga
Мек Квин, Дејвид; Телевизија; 2000; Београд: Clio
Вуксановић, Дивна; Филозофија медија: онтологија, естетика, критика; 2007; Београд ФДУ, Институ за позориште, филм, радио и телевизију, Чигоја.
Zielinski, Siegfried; Deep Time of the Media: Toward an Archaeology of Hearing and Seeing by Technical Means; 2006; Cambridge, MA: MIT Press
Born, Georgina; Music and Digital Media: A Planetary Anthropology; 2023; UCL Press
Бојан Г. Љујић, Биљана М. Лековић; "Музички садржаји са интернета: образовни аспекти у контексту слободног времена“; 2022; Зборник радова Академије уметности, 237–253, ДОИ:10.5937/ЗбАкУ2210237Л
Wikström Patrik ; The Music Industry: Music in the Cloud (Digital Media and Society); 2020; Polity
Valentino Catricalà (Ed.); Media Art. Towards a New Definition of Arts in the Age of Technology; 2015; Gli Ori, Pistoia