Предмет
Наставници на часовима предавања
др Марија Масникоса, редовни професор
др Ивана Перковић, редовни професор
др Тијана Поповић-Млађеновић, редовни професор
Услов
Нема посебних предуслова
Исход
Исход предмета је теоријско и практично знање из области савремене музикологије као интердисциплинарне науке.
Циљ
Циљ предмета је упознавање студента са тенденцијама у развоју музикологије, као и аналитичко, теоријско и практично оспособљавање студента за разумевање и примену видова њене интердисциплинарности.
Садржај теоријске наставе
Теоријском наставом се проблематизују следеће теме: 1) Дефиниција, гране музичке науке и 'модел' интердисциплинарне музиколошке интерпретације и компотенције (ТПМ); 2) Интердисциплинарна музикологија: когнитивистички приступ музици (ТПМ); 3) Интердисциплинарна музикологија: културолошки приступ музици (ТПМ); 4-6) Интердисциплинарна музикологија: семиотички приступ музици (ММ); 7-11) Музика и ратови у Европи: пропаганда и/или комуникација?; Европски ‘self’ и отоманско ‘друго’ у музици бечких класичара (alla turca у Моцартовој контраданси К 535, Die Belagerungs Belgrads /Опсада Београда/); “Просвећена” конструкција Другог (непријатеља) у музици бечких класичара (Wellingtons Sieg oder die Schlacht bei Vittoria оп. 91 Лудвига ван Бетовена);12-15. Увид у прочитану литературу; Домаћи задаци: усмено излагање – аналитички и критички приступ задатим темама. Практичном наставом су обухваћене аудиторне вежбе: слушање и анализирање одабраних композиција; самостално упознавање са унапред задатим текстовима и музичким остварењима; дискусија. Прати се постигнуће студента у погледу разумевања, анализирања и критичког промишљања градива, учешћа у дискусијама и писања на одабране теме, уз употребу различитих (штампаних и дигиталних) извора. Домаћи задаци: есеји на задате теме. Усмени испит: усмени одговор на два питања из градива
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Семинари
40
Присуство настави и припремљеност за наставу
10
Активност на часу
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
40
Литература
Тијана Поповић Млађеновић; Процеси панстилистичког музичког мишљења; 2009; Београд: ФМУ
Tijana Popović Mladjenović, Blanka Bogunović, Ivana Perković; Interdisciplinary Approach to Music: Listening, Performing, Composing. ; 2014; Belgrade: University of Arts, Faculty of Music (Tempus project InMusWB)
Tijana Popović Mladjenović; The Possibility and Purpose of Disciplinary Intersections and Permeations: The Case Study of Reger’s Variationen und Fuge Op. 81. In: Approaches to Music Research: Between Practice and Epistemology, edited by Leon Stefanija and Nico Schüler; 2011; Frankfurt & New York: Peter Lang, 137–152.
Tijana Popović Mladjenović; Music and Musicology as the Medium of Psychomusicological Research. In: Music and Media, edited by Vesna Mikić and Tatjana Marković; 2004; Belgrade, Faculty of Music, 31–39.
Ивана Перковић; “Bitka u balskoj dvorani? Asocijativna značenja u Mocartovoj Kontradanci La Battaille KV 535” [Battle in the Ballroom]. In: Zatkalik Miloš (ed.): Muzička teorija i analiza [Music Theory and Analysis], 114–126. ; 2010; Факултет музичке уметности
Head Matthew; Orientalism, Masquerade and Mozart’s Turkish Music; 2000; Royal Music Association
Monelle Raymond; The Musical Topic: Hunt, Military and Pastoral; 2006; Indiana University Press
Buch Esteban; Beethoven's Ninth: A Political History; 2004; University of Chicago Press
Dennis David B.; Beethoven in German Politics, 1870-1989; 1996; Yale University Press