Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Драгана Јеремић-Молнар, редовни професор

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др Драгана Јеремић-Молнар, редовни професор

Услов

2OGOK2 - Музикологија 2 - ОИМ: Музика класицизма 2 - одслушан

Исход

Познавање развојних процеса у историји музике прве половине19. века; историјско, теоријско-аналитичко и културолошко схватање карактеристика изучаване епохе, жанрова и проблема. У оквиру курса се развијају и међупредметне компетенције у сврху повезивања стечених знања.

Циљ

Циљ курса је да студенту: објасни жанровско-формалне и композиционо-техничке промене у музичким жанровима током прве половине 19. века; представи реаговања, али и утицај естетичара и филозофа на промене у музици; покаже да је музику потребно и посматрати и разумевати као уметност неодвојиву од социјалног, политичког и културног контекста датог периода.

Садржај теоријске наставе

1. Хронолошка, терминолошка, стилска и естетичка питања везана за музику (прве половине) 19. века 2. Симфонија у првој половини 19. века: стваралаштво Шуберта, Менделсона и Шумана 3. Симфонија као изданак оперске традиције: стваралаштво Берлиоза 4. Вокална лирика: естетички проблеми жанра, представници 5. Музика за клавир: функције музике за клавир, представници; жанровски и формални преглед 6. Колоквијум 7. Opera као жанр, форма, институција и догађај 8. Одлике, представници и развојне тенденције италијанске опере 9. Лучија од Ламермура 10. Одлике, представници и развојне тенденције француске опере 11. Јеврејка 12. Одлике, представници и развојне тенденције немачке опере 13. Чаробни стрелац 14. Колоквијум Кроз аудиторне вежбе које обухватају слушање и анализирање одабраних композиција, дискусију о задатој литератури, прати се постигнуће студента у погледу разумевања, анализирања и критичког промишљања градива, аргументованог закључивања и писања краћих радова на одабране теме.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Колоквијум

30

Активност на часу

12

Домаћи задаци

12

Семинари

16

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

30

Литература

Хофман Е. Т. А.; „Бетовенова инструментална музика (1813)”, превела Весна Корић, Нови Звук, бр. 9, 91–95; 1997; СОКОЈ

Вагнер Рихард; Ходочашће Бетовну, превео Предраг Милошевић; 1922; Освит

Bonds Mark Evan ; „The Voice of Tradition and the Voice from Within. The Crisis of the Symphony after Beethoven“, in After Beethoven. Imperatives of Originality in the Symphony, pp. 9–27.; 1996; Harvard University Press

Holoman Kern ; "Berlioz", in Kern Holoman (ed.), 19th Century Symphony, pp. 108–117.; 1996; Wardsworth Publishing

Langford Jeffrey ; „The ’Dramatic Symphonies’ of Berlioz as an Outgrowth of the French Operatic Tradition“, The Musical Quarterly LXIX, br. 1, 85–103.; 1983; Oxford University Press

Freeman Whalen Meg ; „A little republic filled with grace: the nineteenth-century music salon”, Women of note quarterly: The magazine of historical and contemporary women composers III, br. 4, 16–26.; 1995; Vivace Press

Kimbell David R. B.; Verdi in the Age of Italian Romanticism, pp. 62–74, 77–87; 2009; Cambridge University Press

Aschbrook William ; Donizetti and his Operas, pp. 263–266 and 375–382; 1983; Cambridge University Press

Hallman Diana R. ; „The grand operas of Fromental Halévy,“ in David Charlton (ed.): The Cambridge Companion to Grand Opera, pp. 233–239; 2003; Cambridge University Press

Wagner Richard ; “On German Opera”. In Richard Wagner's Prose Works. Volume 8: Posthumous, Etc. Translated by William Ashton Ellis, 55–56; 1899; Kegan Paul, Trench, Trübner & Co., Ltd.

Вагнер Рихард; Opera и драма, стр. 9–83.; 2003; Мадленианум