Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Биљана Лековић, доцент

Услов

Нема посебних услова.

Исход

Савладавање основних теоријских поставки, концепата, појмова, терминологије, као и кључних текстова и методологије за проучавање популарне музике.

Циљ

Циљ предмета је упознавање студената докторских студија са различитим теоријским приступима популарној музици и праксама њене продукције, дистрибуције и рецепције. Сходно инхерентној интердисциплинарности ових пракси, познавање теоријских поставки подразумева увид у дискурсе низа теоријских и хуманистичких дисциплина.

Садржај теоријске наставе

Увод у студије популарне музике - особености, контекст, теме; Одређење и тумачење појмова популарна култура и популарна музика; Популарна музика из визуре критичке теорије (Т.В. Адорно); Популарна музика и супкултуре; Популарна музика и технологија; Популарна музика и дигитална медијска култура; Студије музичке индустрије; Популарна музика и медијације; Популарна музика и студије публике; Популарна музика – политике; Популарна музика и идентитети; Популарна музика и студије рода; Популарна музика – географије Анализа студија случаја; Дискусија на унапред задате теме. Испит: усмена одбрана семинарског рада.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Семинари

40

Присуство настави и припремљеност за наставу

30

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Практични испит

30

Литература

Adorno, Theodor; Introduction to the Sociology of Music; 1976; Continuum

Bennett, Andy, Shank, Barry and Toynbee, Jason; The Popular Music Studies Reader; 2006; Routledge, London-New York

Брацкетт, Давид; Интерпретинг Популар Мусиц; 2000; Universtiy of California Press, Berkley-Los Angeles-London

Connell, John, Gibson, Chris; Sound Tracks: Popular Music, Identities, and Place (Critical Geographies); 2002; Routledge, London-New York

Ђорђевић, Јелена; Посткултура; 2009; Цлио, Београд

Фиск, Џон; Популарна култура; 2000; Клио, Београд

Frith, Simon; Performing Rites: On the Value of Popular Music; 1998; Harvard University Press

Hesmondhalgh, David and Negus, Keith, eds.; Popular Music Studies; 2002; Arnold / Oxford University Press, London

Horkheimer, Max, and Adorno, Theodor W.; Dialectic of Enlightenment; 2002; Stanford, Stanford University Press

Middleton, Richard; Studying Popular Music; 1990; Open University Press, Buckingham

Middleton, Richard; Voicing the Popular; 1996; Routledge, London-New York

Moore, Alan F., ed.; Analyzing Popular Music; 2003; Cambridge University Press, UK-USA

Negus, Keith; Popular Music in Theory; 1996; Polity Press, Blackwell Publishers ltd., Hanover

Prior, Nick; Popular Music, Digital Technology and Society; 2018; SAGE Publications, kindle edition

Shuker, Roy; Understanding Popular Music Culture; 2016; Routledge, London-New York

Shuker, Roy; Key Concepts in Popular Music; 1998; Routledge, London-New York

Toynbee, Jason; Making Popular Music - Musicians, Creativity and Institutions; 2000; Arnold, London