Предмет
Наставници на часовима предавања
др Милена Медић, доцент
др Срђан Тепарић, доцент
Услов
Положене предиспитне обавезе из Историје музичке теорије 1 (20HIT1)
Исход
Очекује се да студенти располажу основним знањем о најзначајнијим теоријским концептима и развојним токовима у музичкој теорији 17. и 18. века
Циљ
Стицање основних знања о правцима развоја музичке теорије у 17. и 18. веку и њеним главним категоријама и концептима
Садржај теоријске наставе
Temeljni koncepti modalno-heksakordalne teorije ranog 17. veka; Osam crkvenih tonova; Istorijski temelji i teorijsko-konceptualne kategorije funkcionalnog harmonskog tonaliteta u 17. veku; Musicalischer Circul ranog 18. veka; Stilsko-žanrovske i funkcionalne klasifikacije muzike u 17. i ranom 18. veku; Učenje o figurama (Musica poetica, Figurenlehre); Učenje o afektima (Musica poetica, Affektenlehre); Nova teorijska paradigma - gledišta o muzici u spisima Compendium Musicae i Strasti duše Renea Dekarta; Muzičko-teorijska debata Renea Dekarta i Marina Mersena; Prethodnici teorije Žana Filipa Ramoa u 17. veku; Žan Filip Ramo - osnovne pretpostavke muzičke teorije iznešene u Traktatu o harmoniji i teorija fundamentalnog basa; Muzičko-teorijske debate Žana Filipa Ramoa i Žana Dalembera; Muzičko-teorijska debata Žana Filipa Ramoa i Žana Žaka Rusoa; Muzički rečnik Žana Žaka Rusoa
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство настави и припремљеност за наставу
10
Домаћи задаци
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
70
Литература
Christensen, Thomas (ed.); The Cambridge History of Western Music Theory; 2002; Cambridge University Press
Chafe, Eric; Basic Issue in Seventeenth Century Tonality, u: Monteverdi's Tonal Language; 1992; Schimer
Chafe, Eric; Aspects of Tonal Theory in the Early Eighteenth Century, u: Tonal Allegory in the Vocal Music of J. S. Bach ; 1991; University of California Press
Медић, Милена; Мусица анте оцулос: екфраза и њене врлине енаргеиа и екплеxис у вокалној музици на размеђу 16. и 17. века; 2020; Факултет музичке уметности
Palisca, Claude V.; Music and Ideas in the Sixteenth and Seventeenth Centuries; 2006; University of Illinois Press
Strunk, Oliver; Source Reading in Music History; 1950; W. W. Norton
Baker, Nancy Kovaleff and Hanning, Barbara Russano, eds. ; Monteverdi's Thre Genere: A Study in Terminology, u: Musical Humanism and Its Legacy. Essays in Honor of Claude V. Palisca ; 1992; Pendragon Press
Christensen, Thomas, Gouk, Penelope, Geay, Gerard, McClary, Susan, Jans, Markus, Lester, Joel, Vanscheejwick, Marc; Towards Tonality, Aspects of Baroque Music Theory; 2007; Leuwen University Press
Jorgensen, Larry M.; Descartes on Music: Between the Ancients and the Aestheticians; 2012; The British Journal of Aesthetics, Volume 52, Issue 4
Rameau, Jean-Philippe; Treatise on Harmony; 1971; Dover Publications