Предмет
Наставници на часовима предавања
др Марко Алексић, доцент
др Тијана Илишевић, доцент
Услов
2OHIT3 - Историја музичке теорије 3 - одслушан; Испуњене предиспитне обавезе из Историје музичке теорије 3 (2OHIT3)
Исход
Очекује се да по завршетку похађања наставе студенти располажу знањима о развоју музичке теорије у XX веку, као и о најзаначајнијим теоријским и методолошким поставкама тог времена.
Циљ
Стицање основних знања о развоју музичке теорије у XX веку и увид у дела и концепте најзначајнијих теоретичара поменутог периода.
Садржај теоријске наставе
1. Уводно предавање: традиција музичке теорије; 2. Традиционалне методе анализе; 3-5. Шенкерова анализа 6. Психолошки приступи анализи – приступ Леонарда Мејера 7. Психолошки приступи анализи – приступ Рудолфа Ретија; 8. Теорија савремене хармоније – А. Шенберг; 9. Формални приступ анализи – приступ Џефрија Крескија; 10. Формални приступ анализи – семиотичка анализа; 11. Парадигматска и синтагматска анализа (информативно); Однос формалистичке, шенкеријанске и нео-шенкеријанске методе; 12. Технике компаративне анализе; 13. Неоримановска теорија; 14. Херменеутичка музичка анализа друге половине двадесетог и почетка двадесет првог века; 15. Рекапитулација
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност на часу
10
Домаћи задаци
20
Семинари
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
50
Литература
Thomas Christensen ed.; The Cambridge History of Western Music Theory; 2002; Cambridge University Press
Leon Stefanija; Metode analize glazbe; 2008; Hrvatsko muzikološko društvo
Banjamin Boretz, Edward T. Cone; Perspectives on contemporary music theory; 1972; Norton and Company, New York
Nicholas Cook; A guide to musical analysis; 1987; J. M. Dent & Sons Ltd, London and Melbourne
Allen Forte, Steven Gilbert; Introduction to Schenkerian Analysis; 1982; Norton and Company, New York, W. W
Rudolph Reti; The thematic process in music; 1951; Macmillan New York
Arnold Schoenberg; Structural Functions of Harmony; 1969; Norton & Company, New York: W. W.
Arnold Schoenberg; Theory of Harmony; 1978; University of California Press, Berkeley
Paul Hindemith; Техника тонског слога; 1983; Фонд за издавачку делатност Универзитета уметности, Београд