Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Зоран Божанић, ванредни професор

др Тијана Илишевић, доцент

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др Зоран Божанић, ванредни професор

др Зоран Божанић, ванредни професор

др Тијана Илишевић, доцент

др Тијана Илишевић, доцент

Услов

2MHMT1 - Методика наставе музичко-теоријских предмета 1 - одслушан; Нема посебних услова.

Исход

По завршетку похађања наставе од студента се очекује да: стекне темељан увид у наставне планове и програме теоријских дисциплина и да развије критички и аналитички однос према њима, развије знања у методологији наставе теоретских предмета, овлада вештинама преношења знања, буде практично оспособљен за држање наставе, развије креативан и инерактиван приступ у настави.

Циљ

Упознавање наставних програма и сагледавање проблематике наставе теоријских предмета (Музички облици, Контрапункт) у средњој музичкој школи; Стварање активног односа и подстицање креативног приступа према материји из наставног плана и програма; Развијање интересовања за педагошки рад; Практично оспособљавање за држање наставе.

Садржај теоријске наставе

1. Наставни програм рада у средњој музичкој школи на предмету Контрапункт, критички осврт на однос садржаја и упутства за реализацију програма, наставни час 2. Реализација наставног рада (облици, средства, методе), планирање наставе 3. Домаћи радови, оцена знања 4. Контрапунктска мелодија (приступ у актуелном уџбенику и могућности унапређења наставе) 5. Начини изучавања двогласног и трогласног контрапункта 6. Обрада имитације и модулирајућих секвенци 7. Израда одсека мотета и експозиције фуге 8. Техника анализе 9. Наставни програм рада у средњој музичкој школи на предмету музички облици – критички осврт на однос садржаја и упутства за реализацију програма 10. Однос актуелне уџбеничке литературе према изворним принципима науке о музичким облицима 11. Однос аутора - К. Б. Јирак, В. Перичић–Д. Сковран, М. Михајловић и Б. Поповић - према музичким облицима као наставној дисциплини 12. Музичка реченица – постављање овог феномена у музичком току и принципа реализације 13. Приступ обради појединачних музичких форми 14. Обрада класичног ронда – кораци у тумачењу карактеристика форме 15. Обрада облика варијација у оквиру наставног програма за средњу музичку школу. Практични део испита: Реализација наставног часа. Усмени део испита: Два питања из пређеног градива.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави и припремљеност за наставу

10

Активност на часу

10

Прегледни прикази

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Практични испит

30

Усмени испит

30

Литература

Божанић, Зоран; Методика наставе контрапункта; 2022; Факултет музичке уметности, Београд

Божанић, Зоран; Проблеми у раду наставника почетника на предмету Контрапункт у средњој музичкој школи, у: Српски језик, књижевност, уметност, 145–151.; 2020; Филолошко-уметнички факултет, Крагујевац

Перичић, Властимир; Вокални контрапункт; 1991; Завод за уџбенике и наставна средства, Београд

Живковић, Мирјана; Методика теоријске наставе; 1979; скрипта, Београд

Живковић, Мирјана; Инструментални контрапункт; 1991; Завод за уџбенике и наставна средства, Београд

Милан Михајловић; Музички облици; 1989; Завод за уџбенике и наставна средства Београд

Сковран Душан, Властимир Перичић; Наука о музичким облицима, шесто допуњено издање; 1986; Универзитет уметности, Београд

Сабо, Аница; The Concept and Status of the Subject Musical Forms at the Belgrade University-level Institution - History and Certain Key Methodological Questions, In: Tatjana Marković & Vesna Mikić (Eds.), Music and Networking 293-300; 2007; ФМУ, Белград

Сабо, Аница; Аналитичке недоумице у тумачењу форме ронда, у: Мирјана Живковић, Ана Стефановић и Милош Заткалик (ред.), Музичка теорија и анализа 1, 91–101; 2004; Факултет музичке уметности, Београд

Сабо, Аница; Настава предмета музички облици у средњим музичким школама, у: Соња Маринковић, Санда Додик и Ана Петров (ред.), Традиција као инспирација; 2014; Академија умјетности Универзитета у Бањој Луци

Сабо, Аница; Концепт предмета Методика наставе музичко-теоријских предмета на Факултету музичке уметности у Београду: осврт на историјат и актуелну ситуацију, у: Часопис српског друштва за музичку теорију, бр. 1, 55–63.; 2021; Српско друштво за музичку теорију, Београд

Здравић Михаиловић, Данијела; Настава музичких облика у светлу новог курикулума, у Часопис српског друштва за музичку теорију, бр. 1, 64–76.; 2021; Српско друштво за музичку теорију, Београд

Вуксановић, Ивана; Епизода у структурној хијерархији рондо форме, у: Музичка теорија и анализа 1; 2004; ФМУ, Београд