Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Срђан Тепарић, доцент

Услов

Нема посебних услова.

Исход

Након успешно завршеног модула студенти би стекли практично искуство писања музичких критика, приказа, програма концерата, осврта и музичких блогова, што би могли да примене у будућој каријери на медијима или у електронском свету. Током трајања курса, они би стекли увиде у деловање музичког писца-критичара у дигиталном окружењу и развили способност за тимски рад. Праћењем концертне сезоне Факултета музичке уметности студенти би показали одговорност према академској и друштвеној заједници у којој делују.

Циљ

Стицање практичног знања о писању о музици на основу слушног искуства и могућностима медијског пласмана таквих написа.

Садржај теоријске наставе

Садржај предмета Теоријска настава 1. Аналитичко слушање са партитуром: третман музичке форме, издвајање појединичних хармонско-мелодијских фраза, улога фактуре, поређења интерпретација 2. Аналитичко слушање без партитуре: опажање и употреба меморије, адекватно вербализовање опажених аспеката извођења 3. Анализа интерпретација великих уметника 4. Поређење интерпретација, „објективно“ извођење, „емоционално“ извођење, „вулгарно“ извођење 5. Употреба гестова у музици, гестови у музичком тексту, начини и тумачења његове употребе у интерпретацији 6. Примена наративних теорија у писању критичких текстова у музици. 7. Типови критике: биограсфка, импресионистичка, структуралистичка, формалистичка, безлична итд. 8. Проблем субјективности музичке критике 9. Писање рецензија, приказа, програма за концерте на основу слушног искуства 10. Употреба литературе у писању критика 11. Начин разговора са уметницима у краћим радијским и телевизијским прилозима 12. Радијске емисије о музици 13. Анализа постојећих блогова и начин њиховог писања 14. Радионица: радијска и новинска критика 15. Радионица: телевизијски прилози, подкасти и краће писане форме. Практична настава: Одласци на концерте које организује Факултет музичке уметности и писање музичких критика, приказа и осврта. Као део тимског рада, студенти би на некој од платформи (Wix, Weebly, WordPress, Blogger, Tumbir и сл.) могли да направе сопствени сајт на коме би објављивали резултате свог рада. У истом циљу, била би отворена и страница на Фејсбуку. Предиспитна обавеза тицала би се снимања разговора у виду краћег телевизијског прилога са уметницима чијим концертима су присуствовали или о чијим концертима би желели да пишу. Разговори и прилози би такође били објављени на сајту или на Yоутубе страници. Испит би се састојао из два дела: усмени део би садржао два теоретска питања, док би писмени део представљао писану анализу интерпретације композиције коју би студенти претходно преслушали.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави и припремљеност за наставу

20

Активност на часу

20

Домаћи задаци

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

40

Литература

Michael Azeradd; Rock Critic Law: 101 Unbreakable Rules for Writing Badly About Music; 2018; Dey Street Books

Robert Hatten; Interpreting Musical Gestures, Topics and Tropes; 2004; Indiana University Press

Herbert Trevor; Music in Words: A Guide to Researching and Writing about Music; 2009; Oxford University Press

Karnes Kevin; Music, Criticism, and the Challenge of History: Shaping Modern Musical Thought in Late Nineteenth Century Vienna; 2008; Oxford University Press

Пол де Ман; Проблеми модерне критике; 1975; Нолит

Alexander Styhre ; Perception and Organization: Art, Music, Media; 2008; Palgrave Macmillan

Срђан Тепарић, Радош Митровић, Стефан Цветковић, Никола Пејчиновић; Музика у одјецима критике; 2018; Задужбина Илије М. Коларца Центар за музику