Предмет
Наставници на часовима предавања
др Срђан Тепарић, доцент
Услов
Нема посебних услова.
Исход
Након успешно завршеног модула студенти би стекли практично искуство писања музичких критика, приказа, програма концерата, осврта и музичких блогова, што би могли да примене у будућој каријери на медијима или у електронском свету. Током трајања курса, они би стекли увиде у деловање музичког писца-критичара у дигиталном окружењу и развили способност за тимски рад. Праћењем концертне сезоне Факултета музичке уметности студенти би показали одговорност према академској и друштвеној заједници у којој делују.
Циљ
Стицање практичног знања о писању о музици на основу слушног искуства и могућностима медијског пласмана таквих написа.
Садржај теоријске наставе
Садржај предмета Теоријска настава 1. Аналитичко слушање са партитуром: третман музичке форме, издвајање појединичних хармонско-мелодијских фраза, улога фактуре, поређења интерпретација 2. Аналитичко слушање без партитуре: опажање и употреба меморије, адекватно вербализовање опажених аспеката извођења 3. Анализа интерпретација великих уметника 4. Поређење интерпретација, „објективно“ извођење, „емоционално“ извођење, „вулгарно“ извођење 5. Употреба гестова у музици, гестови у музичком тексту, начини и тумачења његове употребе у интерпретацији 6. Примена наративних теорија у писању критичких текстова у музици. 7. Типови критике: биограсфка, импресионистичка, структуралистичка, формалистичка, безлична итд. 8. Проблем субјективности музичке критике 9. Писање рецензија, приказа, програма за концерте на основу слушног искуства 10. Употреба литературе у писању критика 11. Начин разговора са уметницима у краћим радијским и телевизијским прилозима 12. Радијске емисије о музици 13. Анализа постојећих блогова и начин њиховог писања 14. Радионица: радијска и новинска критика 15. Радионица: телевизијски прилози, подкасти и краће писане форме. Практична настава: Одласци на концерте које организује Факултет музичке уметности и писање музичких критика, приказа и осврта. Као део тимског рада, студенти би на некој од платформи (Wix, Weebly, WordPress, Blogger, Tumbir и сл.) могли да направе сопствени сајт на коме би објављивали резултате свог рада. У истом циљу, била би отворена и страница на Фејсбуку. Предиспитна обавеза тицала би се снимања разговора у виду краћег телевизијског прилога са уметницима чијим концертима су присуствовали или о чијим концертима би желели да пишу. Разговори и прилози би такође били објављени на сајту или на Yоутубе страници. Испит би се састојао из два дела: усмени део би садржао два теоретска питања, док би писмени део представљао писану анализу интерпретације композиције коју би студенти претходно преслушали.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство настави и припремљеност за наставу
20
Активност на часу
20
Домаћи задаци
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
40
Литература
Michael Azeradd; Rock Critic Law: 101 Unbreakable Rules for Writing Badly About Music; 2018; Dey Street Books
Robert Hatten; Interpreting Musical Gestures, Topics and Tropes; 2004; Indiana University Press
Herbert Trevor; Music in Words: A Guide to Researching and Writing about Music; 2009; Oxford University Press
Karnes Kevin; Music, Criticism, and the Challenge of History: Shaping Modern Musical Thought in Late Nineteenth Century Vienna; 2008; Oxford University Press
Пол де Ман; Проблеми модерне критике; 1975; Нолит
Alexander Styhre ; Perception and Organization: Art, Music, Media; 2008; Palgrave Macmillan
Срђан Тепарић, Радош Митровић, Стефан Цветковић, Никола Пејчиновић; Музика у одјецима критике; 2018; Задужбина Илије М. Коларца Центар за музику