Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Тијана Илишевић, доцент

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

ма Тања Мијатовић, асистент

Услов

Нема посебних услова.

Исход

По завршетку наставе из предмета од студената се очекује способност анализе елемената музичког облика и разумевања музичког тока кроз писмену форму семинара односно способност критичког промишљања и уопштавања добијених аналитичких резултата.

Циљ

Овладавање елементима музичког облика и њиховим садејством у изградњи музичког тока, као и упознавање са општим принципима обликовања форме (независно од формалног модела).

Садржај теоријске наставе

1. Појам и метод анализе музичког облика 2. Музички ток, музички планови, компоненте 3. Рашчлањивост музичког тока, сегментирање музичког тока, појам и типологија граница 4. Елементи музичког облика (мотив, мотивски рад, метричко формалне јединице, реченица) 5. Састав музичке реченице и типологија музичких реченица 6. Изнадреченични ниво 7. Типови фрагментарних структура 8. Еквиваленција, односи сегмената на растојању и у суседном односу 9. Колоквијум 1 10. Контраст у музичком облику 11. Типови излагања 12. Архитектонски и еволутивни принцип 13. Симетрија у музичком облику 14. Критичко читање литературе 15. Рекапитулација пређеног градива

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Колоквијум

20

Активност на часу

10

Домаћи задаци

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

30

Усмени испит

20

Литература

Берислав Поповић; Музичка форма или смисао у музици; 1998; Clio

Властимир Перичић , Душан Сковран; Наука о музичким облицима; 1991; Универзитет уметности

Аница Сабо; Испољавање симетрије у музичком току – методолошка питања; 2020; Факултет музичке уметности,

Милош Заткалик, Оливера Стамболић; Реченица у тоналној инструменталној музици; 2005; Факултет музичке уметности

Arnold Schoenberg; Fundamentals of musical compositioн; 1967; Faber & Faber LTD

Carl Dahlhaus; Ludwig van Beethoven. Approaches to his Music; 1997; Clarendon Press