Предмет
Наставници на часовима предавања
др Тијана Илишевић, доцент
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
ма Тања Мијатовић, асистент
Услов
2OHMO1 - Музички облици 1 - одслушан; Нема посебних услова.
Исход
По завршетку наставе из предмета од студената се очекује способност сагледавања облика песме и сонатног облика из различитих стилских периода и жанрова. Очекује се и способност самосталног тумачења кроз писмену форму семинара односно способност критичког промишљања и уопштавања добијених аналитичких резултата.
Циљ
Разумевање типологије музичке форме из перспективе анализе музичког тока
Садржај теоријске наставе
Теоријска настава: 1. Увод у типологију форме 2. Концепција дводела и тродела 3. Облик песме – дводелни и троделни 4. Прелазни облик песме 5. Сложена песма 6. Прожимање типова песме 7. Претече сонатног облика 8. Глобална концепција сонатног облика 9. Однос тема у сонатном облику 10. Дистрибуција експозиционих и развојних сегмената у сонатном облику 11. Статус репризе у сонатном облику 12. Жанровско испољавање сонатног облика 13. Прожимање сонатног облика са другим формалним типовима 14. Рекапитулација пређеног градива
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Колоквијум
20
Присуство настави и припремљеност за наставу
10
Домаћи задаци
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Писмени испит
20
Усмени испит
30
Литература
Перичић, Властимир, Душан Сковран; Наука о музичким облицима; 1991; Београд, Универзитет уметности
Поповић, Берислав; Музичка форма или смисао у музици; 1998; Београд: Clio и Културни центар Београда
Аница Сабо; Испољавање симетрије у музичком току – методолошка питања; 2020; Факултет музичке уметности, Београд
Charles Rosen; Sonata Forms; 1988; W. W Norton & Company, New York, London
William S Newman; The Sonata in the Classic Era; 1972; W. W. Norton & Company Inc, New York, London
Carl Dahlhaus; Ludwig van Beethoven. Approaches to his Music; 1997; Clarendon Press, Oxford
James Hepokoski, ,Warren Darcy; Elements of sonata theory : norms, types, and deformations in the late-eighteenth-century sonata; 2006; Oxford University Press, New York