Предмет
Наставници на часовима предавања
др Зоран Божанић, ванредни професор
др Сенка Белић, доцент
Услов
Нема
Исход
Очекује се да по завршетку похађања наставе студенти располажу специфичним знањима везаним за питања контрапункта, да буду оспособљени за аналитички приступ најсложенијим ситуацијама, као и теоријски спремни за приступ проблематици контрапункта и израду мастер рада из овог предмета.
Циљ
Проширивање и продубљивање теоријског и методолошког оквира контрапункта. Примена стеченог знања на одабраном аналитичком корпусу.
Садржај теоријске наставе
1. недеља: почетно упознавање студената с темом семинара и планом рада 2-14. недеља: предавања, дискусије, самостални рад и сл. у зависности од специфичности изабраног семинара. 15. недеља: сумирање резултата - формулисање идеје, метода и циљева истраживања, план текста 16-27. недеља: реализација текста у деловима; 27-30. недеља: завршно обликовање текста
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Семинари
30
Присуство настави и припремљеност за наставу
5
Активност на часу
5
Домаћи задаци
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Писмени испит
30
Усмени испит
20
Литература
Перичић, Властимир; Вокални контрапункт; 1991; Београд, Завод за уџбенике и наставна средства
Червенка, Бруно; Контрапункт у класичној вокалној полифонији, (прев. Константин Бабић); 1981; Београд, Универзитет уметности
Божанић, Зоран; Сувремени теоријски приступи ренесансној техници покретнога контрапункта; 2019; Загреб, ХДГТ
Jeppesen, Knud; Counterpoint: The Polyphonic Vocal Style of the Sixteenth Century; 1939; New York, Prentice-Hall
Jeppesen, Knud; The Style Of Palestrina and the Dissonance; 1946; Copenhagen, London : Ejnar Munksgaard, Geoffrey Cumberlege, Oxford University Press
Morris, Reginald Owen; Contrapuntal Technique in the Sixteenth Century; 1934; Oxford: Clarendon Press
Перичић, Властимир; Инструментални и вокално-инструментални контрапункт; 1987; Београд, Универзитет уметности
Живковић, Мирјана; Инструментални контрапункт; 1991; Београд, Завод за уџбенике и наставна средства
Раденковић, Милутин; Секвенца у класичној инструменталној фуги; 1972; Београд, Уметничка академија
Танеев, Сергей; Подвижной контрапункт строгаго письма; 1909; Лейпцигь, М. П. Беляевь
Schubert, Peter; "Counterpoint Pedagogy in the Renaissance', The Cambridge History of Western Music Theory" (edited by Thomas Christensen); 2002; Cambridge, Cambridge University Press, 503–533.
Sparks, Edgar; Cantus Firmus in Mass and Motet 1420–1520; 1963; Berkeley and Los Angeles, University of California Press
Walker, Paul Mark; Theories of Fugue from the Age of Josquin to the Age of Bach; 2000; Rochester, University of Rochester Press