Предмет
Наставници на часовима предавања
др Тијана Илишевић, доцент
Услов
Нема.
Исход
Оспособљавање студената за промишљање значајних појава из области музичке праксе, као и развијање историјског, аналитичког и критичког приступа музичкој теорији.
Циљ
Упознавање студената са традицијом, дисциплинама и сврсисходношћу музичке теорије и анализе.
Садржај теоријске наставе
Три музичко-теоријске традиције. Однос теорије и праксе. Домени музичке теорије. Музичка теорија и педагогија. Однос теорије и анализе: функција музичке анализе у студијама музике. Природа музичке анализе. Методе музичке анализе. Консонанца и дисонанца. Модалност, тоналност и атоникалност. Мелодија. Ритам и метар. Теорије форме и жанра.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство настави и припремљеност за наставу
20
Домаћи задаци
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
60
Литература
Beckles Willson, Rachel; “Music theory and analysis”, In An Introduction to Music Studies, edited by J. P. E. Harper-Scott and Samson, Jim, 25‒42.; 2009; Cambridge, New York: Cambridge University Press
Bent, Ian and William Drabkin; Analysis; 1987; New York and London: W. W. Norton
Bent, Ian and Anthony Pople; „Analysis“, In The New Grove Dictionary of Music and Musicians, Edited by Stanley Sadie and John Tyrrell; 2001; London: Macmillan
Palisca, Claude et al.; „Theory, theorists“, In The New Grove Dictionary of Music and Musicians, Edited by Stanlie Sadie and John Tyrell; 2001; London: Macmillan
Stefanija, Leon; Metode analize glazbe; povijesno-teorijski ocrt, prev. Mario Kopić; 2008; Hrvatsko muzikološko društvo, Zagreb
Christensen, Thomas (ed.); The Cambridge History of Western Music Theory; 2002; Cambridge: Cambridge University Press
Cook, Nicholas; A Guide to Musical Analysis; 1987; London, Melbourne: J. M. Dent & Sons Ltd.