Факултет Музичке уметности
Предмет

Услов

Нема

Исход

По завршетку наставе студент ће владати практичним знањима из педагошког рада са различитим врстама групација ученика нивоа средњег образовања.

Циљ

Оспособљавање за наставнички позив у раду са различитим групацијама ученика стицањем увида у педагошку реалност различитих васпитно-образовних институција и наставе различитих предмета у њима. Примена стечених теоријских и практичних знања у настави која се реализује у васпитно-образовним установама - у средњој музичкој школи. Оспособљавање студената за посматрање, вредновање и осмишљавање наставног процеса. Развијање свести о наставничким компетенцијама. Унапређивање знања и вештина за планирање, припремање и извођење наставе. Оспособљавање за избор и дидактичко структурирање наставних садржаја, као и за избор и припремање дидактичких материјала. Овладавање техникама за евалуацију часа, као и начинима евалуације наставниковог рада.

Садржај теоријске наставе

Практична настава из педагошке праксе одвија се у средњим музичким школама опсервацијом наставе хармоније, музичких облика, контрапункта, хармонске пратње. Поред упознавања услова, метода и облика васпитно-образовног рада, подразумева се упознавање са специјализованом опремом којом установа располаже. Пракса се одвија према упутствима руководиоца педагошке праксе који координира са лицима запосленим у установи. Студент је дужан да хоспитује у васпитно-образовној установи (средња музичка школа), под менторским надзором наставника запосленог у школи. Хоспитовање подразумева следеће активности: похађање, посматрање и анализу менторских часова; активно учествовање у редовној и додатној настави (припремање наставних материјала, рад са ученицима); упознавање са начинима евалуације и самоевалуације; учествовање у оцењивању ученичких постигнућа; увид у наставну документацију. Студент проширује знања која се односе на планирање, припремање и извођење наставе, као и дидактичко структурирање наставних садржаја и припремање дидактичких материјала. Примењује технике за евалуацију часа, као и различите начине евалуације наставничког рада. Проширује знања о захтевнијим видовима и аспектима наставе (програмирана, пројектна, интегративна и сл. настава. Педагошка пракса подразумева активну сарадњу студента са ментором и вођење дневника стручне праксе. Од предвиђених 90 сати педагошке праксе студент похађа 60 сати наставеа 30 сати се ангажује у опсервацији наставе, евалуацији ефеката наставе, писању дневника праксе. Студенти су у обавези да редовно и што детаљније воде белешке о свим активностима у оквиру педагошке праксе како би на крају могли да сачине што квалитетнији извештај. Руководилац педагошке праксе потписивањем извештаја верификује обављену праксу. Испит из предмета Педагошка пракса се пријављује као и други испити, а у испитној документацији се евидентира као положио/није положио, уз записивање ЕСПБ бодова додељених овом предмету.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Дневник праксе

70

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

30

Литература

Сва релевантна доступна педагошка документација у институцијама у којима студент хоспитује (у штампаном и електронском виду).