Предмет
Услов
Нема
Исход
По завршетку наставе студент ће владати практичним знањима из педагошког рада са различитим врстама групација ученика нивоа средњег образовања.
Циљ
Оспособљавање за наставнички позив у раду са различитим групацијама ученика стицањем увида у педагошку реалност различитих васпитно-образовних институција и наставе различитих предмета у њима. Примена стечених теоријских и практичних знања у настави која се реализује у васпитно-образовним установама - у средњој музичкој школи. Оспособљавање студената за посматрање, вредновање и осмишљавање наставног процеса. Развијање свести о наставничким компетенцијама. Унапређивање знања и вештина за планирање, припремање и извођење наставе. Оспособљавање за избор и дидактичко структурирање наставних садржаја, као и за избор и припремање дидактичких материјала. Овладавање техникама за евалуацију часа, као и начинима евалуације наставниковог рада.
Садржај теоријске наставе
Практична настава из педагошке праксе одвија се у средњим музичким школама опсервацијом наставе хармоније, музичких облика, контрапункта, хармонске пратње. Поред упознавања услова, метода и облика васпитно-образовног рада, подразумева се упознавање са специјализованом опремом којом установа располаже. Пракса се одвија према упутствима руководиоца педагошке праксе који координира са лицима запосленим у установи. Студент је дужан да хоспитује у васпитно-образовној установи (средња музичка школа), под менторским надзором наставника запосленог у школи. Хоспитовање подразумева следеће активности: похађање, посматрање и анализу менторских часова; активно учествовање у редовној и додатној настави (припремање наставних материјала, рад са ученицима); упознавање са начинима евалуације и самоевалуације; учествовање у оцењивању ученичких постигнућа; увид у наставну документацију. Студент проширује знања која се односе на планирање, припремање и извођење наставе, као и дидактичко структурирање наставних садржаја и припремање дидактичких материјала. Примењује технике за евалуацију часа, као и различите начине евалуације наставничког рада. Проширује знања о захтевнијим видовима и аспектима наставе (програмирана, пројектна, интегративна и сл. настава. Педагошка пракса подразумева активну сарадњу студента са ментором и вођење дневника стручне праксе. Од предвиђених 90 сати педагошке праксе студент похађа 60 сати наставеа 30 сати се ангажује у опсервацији наставе, евалуацији ефеката наставе, писању дневника праксе. Студенти су у обавези да редовно и што детаљније воде белешке о свим активностима у оквиру педагошке праксе како би на крају могли да сачине што квалитетнији извештај. Руководилац педагошке праксе потписивањем извештаја верификује обављену праксу. Испит из предмета Педагошка пракса се пријављује као и други испити, а у испитној документацији се евидентира као положио/није положио, уз записивање ЕСПБ бодова додељених овом предмету.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Дневник праксе
70
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
30
Литература
Сва релевантна доступна педагошка документација у институцијама у којима студент хоспитује (у штампаном и електронском виду).