Предмет
Наставници на часовима предавања
мр Љиљана Несторовска, редовни професор
др ум. Милена Станишић, редовни професор
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
ма Катарина Ракић, истраживач-приправник
Услов
2OIHH3 - Харфа 3 - одслушан и положен
Исход
Студенти овладавају практичним вештинама (у областима уметничког изражавања, свирања у ансамблима, јавног извођења, вежбања и одржавања проба), теоријским знањем (познавање и разумевање репертоара и контекста дела), стичу самосталност у раду, психолошко разумевање извођаштва, критичку свест и вештину комуникације.
Циљ
Непосредан циљ предмета јесте развијање стечених естетских и уметничко-техничких знања кроз непрекидна сазнајна истраживања у постизању аутентичне уметничке интерпретације. Крајњи циљ јесте достизање високог професионалног харфистичког нивоа кроз техничко-интерпретативну прораду музичке литературе за харфу и изграђивање индивидуалности личности солисте и оркестарског музичара, кроз јединство техничког и музичког елемента. Студенти стичу способност за самосталну уметничку активност и учешће у раду ансамбала као и способност за педагошки и креативни рад у музичким школама, школама општеобразовног типа и институцијама културе.
Садржај теоријске наставе
Током четвртог модула,обрађују се по програму етиде, техничке вежбе, комади и соната. Студиозно упознавање и савладавање текста, кроз техничко-мелодијску, формално-структуралну анализу (Бах-Гранђани: избор етида, концертна етида по избору, 1 класична или модерна соната, композиција виртуозног карактера). Студиозно разрешавање извођачких проблема и учење текста напамет. Истраживање и експериментисање у циљу упознавања и овладавања стилом и интерпретацијом, са нарочитим подстицањем индивидуалног израза. Предавања држи професор, а вежбе сарадник. На вежбама се студенти оспособљавају за заједнички рад, музичку комуникацију и сарадњу, али и нарочито обрађују техничке и извођачке пробеме у конкретним делима. Најмање једном, организује се јавни наступ, који може бити и у оквиру класе. Испитни захтеви на крају модула: етида, класична соната, комад, у трајању до 25 минута. Испитни програм се изводи напамет.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство настави и припремљеност за наставу
30
Јавни наступи
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Практични испит
60
Литература
Bach, Johann Sebastian – Grandjany, Marcel. ; 12 Etudes for Harp; 1970; Carl Fischer, New York
Posse, Wilhelm. ; Concert studies 1-7; 1957; Zimmermann, Frankfurt
Zabel, Albert.; Am Springbrunnen Op 23; 1986; Salvi Publications, London
Godefroid, Félix. ; Le Coucou; 1996; The Clive Morley Collection, Lechlade
Cardon, Jean Baptiste. ; Sonata op 7 No 4; 1974; Alice Lawson Harp Publications, California
Dussek, Jan Ladislav. ; Sonata in c-minor; 1954; Schott, London
Giuranna, Barbara. ; Sonatina para arpa; 1971; Ricordi, Milano
Hoddinott, Alun. ; Sonata for harp; 1964; Oxford University Press, London
Krumpholz, Jean Baptiste; Sonata I in C Major "Comme Scene Pathetique" ; 2000; Urtext
Scarlatti, d./ ed. McDonald, S, Wood Rollo, L.; A Collection of 17 Sonatas by Domenico Scarlatti; 1990; McDonald, S, Wood Rollo, L.
Chertok, Pearl.; Around the Clock Suite; 2017; Salvi Publications
Радић, Душан; Прелудијум, аријета и токатина; 1954; ФМУ, Београд
Rota, Nino. ; Sarabanda e Toccata; 1976; Ricordi, Milano
Tournier, Marcel; Images No 2; 1925; Henry Lemoine, Paris
Albeniz, Isaac. ; Torre Bermeja; 1927; Union Musical Espanola, Madrid
Bax, Arnold. ; Valse; 1995; Fatrock Ink, Los Angeles
Bozza, Eugene. ; Evocations; 1958; Alphonse Leduc, Paris
De Falla, Manuel. ; Danse du Corregidor; 1976; J & W Chester Editions, London
Gliere, Reinhold. ; Impromptu for Harp; 1992; Salvi Publications, London
Granados, Enrique. ; Danza Espanola No.5; 1989; Union Musical Espanola, Madrid
Cras, Jean. ; Deux Impromptus; 1926; Salabert, Paris
Liszt, Franz – Renie, Henriette.; Consolations No.2; 1958; Alphonse Leduc, Paris
Glinka, Mahail. ; Variations on a Theme of Mozart; 1978; Salvi Publications
Samuel-Rousseau, Marcel. ; Variations pastorals sur un vieux Noël; 1990; Salvi Publications, London