Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

мр Љиљана Несторовска, редовни професор

др ум. Милена Станишић, редовни професор

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

ма Катарина Ракић, истраживач-приправник

Услов

2OIHH5 - Харфа 5 - одслушан и положен

Исход

Студенти овладавају практичним вештинама (у областима уметничког изражавања, свирања у ансамблима, јавног извођења, вежбања и одржавања проба), теоријским знањем (познавање и разумевање репертоара и контекста дела), стичу самосталност у раду, психолошко разумевање извођаштва, критичку свест и вештину комуникације.

Циљ

Непосредан циљ предмета јесте развијање стечених естетских и уметничко-техничких знања кроз непрекидна сазнајна истраживања у постизању аутентичне уметничке интерпретације. Крајњи циљ јесте достизање високог професионалног харфистичког нивоа кроз техничко-интерпретативну прораду музичке литературе за харфу и изграђивање индивидуалности личности солисте и оркестарског музичара, кроз јединство техничког и музичког елемента. Студенти стичу способност за самосталну уметничку активност и учешће у раду ансамбала као и способност за педагошки и креативни рад у музичким школама, школама општеобразовног типа и институцијама културе

Садржај теоријске наставе

Током шестог модула, обрађују се по програму етиде, техничке вежбе, комади и соната. Студиозно упознавање и савладавање текста, кроз техничко-мелодијску, формално-структуралну анализу (Бах-Гранђани: избор етида, концертна етида по избору, 1 класична или модерна соната, композиција виртуозног карактера). Студиозно разрешавање извођачких проблема и учење текста напамет. Истраживање и експериментисање у циљу упознавања и овладавања стилом и интерпретацијом, са нарочитим подстицањем индивидуалног израза. Предавања држи професор, а вежбе сарадник. На вежбама се студенти оспособљавају за заједнички рад, музичку комуникацију и сарадњу, али и нарочито обрађују техничке и извођачке пробеме у конкретним делима. Најмање једном, организује се јавни наступ, који може бити и у оквиру класе. Испитни захтеви на крају модула: етида, класична или савремена соната, комад, у трајању до 30 минута. Испитни програм се изводи напамет.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави и припремљеност за наставу

30

Јавни наступи

10

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Практични испит

60

Литература

Godefroid, Félix. ; Etude de Concert en Mi bemol Mineur op 193; 1900; G. Ricordi & Co. Paris

Hasselmans, Alphonse; Follets Op 48; 1900; Paris. Durand

Dizi, Francois-Joseph. ; Grande Sonate; 1909; Leipzig: Jul. Heinr. Zimmermann

Glanville-Hicks, Peggy. ; Sonata for harp; 1953; Weintaub Music Company, New York

Natra, Sergiu.; Sonatina for Harp; 1964; Israel Music Institute, Tel Aviv

Tournier, Marcel. ; Sonatine Op 30; 1924; Editions Henry Lemoine, Paris

Silvestri, Constantin.; Sonata op 21, No 1; 1964; Schott, Mainz

Tailleferre, Germaine. ; Sonate pour Harpe; 1957; Les Nouvelles Editions Meridian, Paris

Frank, Maurice. ; Suite; 1959; Editions Musicales Transatlantiques, Paris,

Renie, Henriette. ; Piece Symphonique, En Trois Episodes; 1913; Paris: Louis Rouhier

Tournier, Marcel; Images No 3, ; 1925; Henry Lemoine, Paris

De Falla, Manuel. ; Danse du Meunier; 1976; J & W Chester Editions, London,

Granados, Enrique.; Danza Espanola No.4; 1989; Union Musical Espanola, Madrid

Piazolla Astor- Rayan Forero, Luisa. ; Libertango; 2009; Lyon & Healy Publications

Flothuis, Marius. ; Pour le tombeau d’Orphee; 1950; Donemus, Amsterdam

Godefroid, Félix; La Danse des Sylphes; 1993; Salvi Publications, London

Handel, Georg Friedrich – Grandjany, Marcel. ; Prelude and Toccata; 1949; Associated Music Publishers Inc, New York

Liszt, Franz – Renie, Henriette. ; Consolations No.3; 1958; Alphonse Leduc, Paris

Tournier, Marcel. ; Scherzo Romantique op 38; 1932; Henry Lemoine, Paris

Parish-Alvars, Elias. ; Introduction & Variations on theme from Bellini’s Opera Norma; 1994; Safari Publications, Redwood Shores

Tournier, Marcel. ; Theme et Variations; 1913; Alphonse Leduc, Paris