Предмет
Наставници на часовима предавања
др ум. Дарко Карајић, ванредни професор
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
др ум. Дарко Карајић, ванредни професор
Услов
Нема
Исход
Формирање личне интерпретативне естетике и темељније познавање стила епохе из које се неко дело изводи.
Циљ
Интерпретација ране музике из уртекста (табулатура), адекватније коришћење украса у оквирима стила, познавање естетике орнаментације и импровизације, као и практична примена стечених знања.
Садржај теоријске наставе
Тумачење ренесансних и барокних табулатура, приказ развоја и коришћење, историјске "технике на инструментима из породице лаута (ренесансна гитара, вихуела, ренесансна лаута, италијанска барокна лаута, барокна гитара, теорба, немачка барокна лаута) и њихова промена у савременој, историјски информисаној интерпретацији" ране музике. Студенти најчешће уче италијанску и француску табулатуру, ренесансних и барокних аутора за гитару, вихуелу и лауту (Alonso Mudarra, Francesco da Milano, John Dowland, Gaspar Sanz, Giovanni Zamboni Romano, Robert de Visée, Sylvius Leopold Weiss...). Испитни захтев: интерпретација одабраних комада из периода ренесансе и барока.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство настави и припремљеност за наставу
30
Активност на часу
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Практични испит
50
Литература
Lundgren Stefan; Schule für Renaissance Laute; 1983; Tree edition
Possiedi Paolo; Introduzione allo studio del Liuto Rinascimentale; 1977; Edizioni G
Schlegel Andress & Lüdtke Joachim; Die Laute in Europa 2; 2011; The Lute Corner
Toyohiko Satoh; Method for the Baroque Lute; 1987; Tree Edition
Stefan Olof Lundgren; The Baroque Lute Companion; 1993; Self published