Предмет
Наставници на часовима предавања
Данијела Газдић, гостујући професор
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
Марко Петричић, гостујући професор
Услов
нема
Исход
Примена разноврсних теоријских и практичних знања у уметничком раду; подстицање критичког размишљања и самосталног истраживачког рада. Развој афинитета студента ка ужестручним областима и дисциплинама у оквиру акордеонистичке праксе и едукације. Оспособљавање студената за професионално бављење у уметничкој области хармоника на интерпретативном и педагошком пољу.
Циљ
Студенти стичу способност за самосталну уметничку активност, као и педагошки и креативни рад у музичким школама, школама општеобразовног типа и институцијама културе.
Садржај теоријске наставе
Проучавање, објашњавање и унапређивање процеса стицања знања и вештина у настави хармонике и оспособљавање студената за самосталан рад и истраживање. Семинарски рад подразумева написан есеј до 1000 речи на изабрану тему из историјата развоја методичких праваца у настави хармонике. На испиту се изводи симулација школског часа - ниво основне школе: упознавање инструмента кроз савладавање најједноствнијих техничких модела, мотивација и организација самосталног рада ученика, рад на мануелној техници и основни технички модели.Рад на техници звука кроз вежбе за мех.Скале на хармоникама различитих типова. Етиде – једноставни комади са конкретним техничким захтевима. Познавање форме - полифонија, слободна и циклична форма.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Семинари
30
Присуство настави и припремљеност за наставу
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Практични испит
50
Литература
L. Koryčan; Novi temelji sviranja na akordeonu; 1970; Zagreb
Д. Алексејев; Методика наставе хармонике; 1982; Москва
Липс, Ф.; Уметност свирања на хармоници; 1982; Москва
Ј. Пуриц; Методички чланци о проблемима свирања хармонике; 2001; Москва
М. Зулић; Педагошка искуства и резултати у настави хармонике у Европи и Босни и Херцеговини; 2003; Сарајево