Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Марко Стојановић, доцент

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

Данијела Газдић, гостујући професор

Услов

нема

Исход

Примена разноврсних теоријских и практичних знања у уметничком раду; подстицање критичког размишљања и самосталног истраживачког рада. Развој афинитета студента ка ужестручним областима и дисциплинама у оквиру акордеонистичке праксе и едукације. Оспособљавање студената за професионално бављење у уметничкој области хармоника на интерпретативном и педагошком пољу.

Циљ

Студенти стичу способност за самосталну уметничку активност, као и педагошки и креативни рад у музичким школама, школама општеобразовног типа и институцијама културе. Образовање стручњака за наставу хармонике по високим стандардима модерне педагогије.

Садржај теоријске наставе

Проучавање, објашњавање и унапређивање процеса стицања знања и вештина у настави хармонике и оспособљавање студената за самосталан рад и истраживање. Испит је симулација школског часа - предшколски и почетни ниво. Обрађује се: тестирање музичких способности, почетак рада - свирање "без нота", методологија и начини рада са почетником, дидактички принципи и техника стварања тона.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави и припремљеност за наставу

20

Активност на часу

30

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Практични испит

50

Литература

Ф. Липс; Уметност транскрипције за хармонику; 2015; Москва

Л.Коричан; Нови темељи свирања на акордеону; 1970; Загреб

Д. Алексејев; Методика наставе хармонике; 1982; Москва

М. Зулић; Педагошка искуства и резултати у настави хармонике у Европи и Босни и Херцеговини; 2003; Сарајево

Ј. Пуриц:; Методички чланци о проблемима свирања хармонике; 2001; Москва

Т. Зримшек; Методика наставе клавира; 1992; Љубљана