Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Милан Поповић, ванредни професор

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др ум. Милан Поповић, ванредни професор

Услов

2MICP1 - Практикум чембалистичке интерпретације са методиком наставе 1 - одслушан; Нема

Исход

Примена разноврсних теоријских и практичних знања у уметничком раду; подстицање критичког размишљања и самосталног истраживачког рада. Развој афинитета студента ка ужестручним областима и дисциплинама у оквиру чембалистичке праксе и едукације. Оспособљавање студената за професионално бављење у ум. области чембала на интерпретативном и педагошком пољу.

Циљ

Стицање ужестручних знања из ум. области чембала (познавање инструмента и историјата развоја) и њихова инкорпорација у област главног предмета; овладавање дисциплинама из области чембалистичке праксе (генералбас и импровизација), као неодвојивих компоненти у формирању професионалног музичара – чембалисте; упућивање у методичке процесе концепта и приступа одвијања наставе чембала у нижем и средњем музичком образовању, са циљем формирања компетенција на интерпретативном и педагошком пољу. Студенти стичу способност за самосталну уметничку активност, као и компетенције за педагошки и креативни рад у музичким школама, школама општеобразовног типа и институцијама културе.

Садржај теоријске наставе

Студенти се упознају са теоријским и практичним дисциплинама у области чембалистичке извођачке и педагошке праксе, са циљем поставке и препознавања проблема, као и налажењем системског решења. Настава укључује: – читање и извођење музичке литературе из историјских извора (ишчитавање манускрипта и нотације у старим музичким кључевима) – основе поставке система темперације клавијатурних инструмената и историјске темперације – презентацију, извођење и увежбавање поступка штимовања чембала – уметничку припрему и реализацију композиције за чембало из периода 20. и 21. века, као подручја креативног рада Упућивање у методске процесе и педагошке компоненте врши се кроз педагошку праксу у музичкој школи. Стицањем теоријских знања, студенти развијају вештину систематичног преношења знања, интеракцију и инкорпорацију између различитих дисциплина чембалистичке интерпретативне и педагошке праксе. На крају модула, студенти полажу испит у практичној форми (реализација нотног примера из манускрипта и пример нотације са старим музичким кључевима).

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави и припремљеност за наставу

30

Активност на часу

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Практични испит

50

Литература

Bond, Ann; A guide to the harpsichord; 2001; Amadeus Press, Portland

Bourmayan, Louise; Frisch, Jacques; Méthode pour apprendre la pratique de la basse continue au clavecin à l'usage des amateurs; 1986; Editions du Cornet

Boxall, Maria; Harpsichord method; 1977; Schott & Co. Ltd. London

Boquet, Pascale; Rebours Gerard; 50 Renaissance and Baroque standards with Variants, Examples and Advice for Playing and Improvising on any Instrument; 2007; Edition Fuzeau

Christensen, Jesper Boje; 18th Century Continuo Playing – A Historical Guide to the Basics; 2002; Barenreiter, Kassel

Dandrieu, Jean-Francois; Principles de l’Accompagnement du Clavecin ; 1719; facsimile edn. (Geneva: Minkoff, n.d)

Despić, Dejan; Ozgijan Petar; Peričić Vlastimir; Generalbas; 1969; Umetnička akademija u Beogradu

Hubbard, Frank; Harpsichord Regulating and Repairing; 1963; Tuner's Supply Inc.

Kottick, Edward L.; The Harpsichord Owner’s Guide; 1992; The University of North Carolina Press

Kottick, Edward L.; A History of the Harpsichord; 2003; Indiana University Press