Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Милена Станишић, редовни професор

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

ма Катарина Ракић, истраживач-приправник

Услов

нема

Исход

Студенти овладавају практичним вештинама (у областима уметничког изражавања, свирања у ансамблима, јавног извођења, вежбања и одржавања проба), теоријским знањем (познавање и разумевање репертоара и контекста дела), стичу самосталност у раду, психолошко разумевање извођаштва, критичку свест и вештину комуникације.

Циљ

Студенти стичу способност за самосталну уметничку активност на овом, за нас неспецифичном инструменту, као и за учешће у раду ансамбала. Циљ је и стицање способности за педагошки и креативни рад у музичким школама, школама општеобразовног типа и институцијама културе.

Садржај теоријске наставе

Теоријска настава Обрађује се техника свирања на одабраним примерима литературе за ренесансну харфу (келтска, „мала“, или непедална харфа, или харфа са „кукицама“). Литература за овај инструмент првенствено се проналази у делима старих мајстора, у традиционалној музици разних земаља, и у делима савремених стваралаца. Практична настава Студенти се упознају са техником свирања на овом инструменту, као и са техником прештимавања помоћу „кукица“. Уче се различите варијанте штимовања интрумента. Најмање једном, организује се јавни наступ, који може бити и у оквиру класе. На крају модула полаже се испит само пред професором. Изводи се програм у трајању до 15 минута који се састоји од најмање три композиције различитог карактера.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави и припремљеност за наставу

20

Јавни наступи

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Практични испит

60

Литература

Pachelbel, Johann; Canon in D; 1980; Salvi publications, London

Ortiz, Alfredo Rolando; The International Rhythmic Collection for all Harps, Vol 1; 1994; Aroy music, Corona

Ortiz, Alfredo Rolando; The International Rhythmic Collection for all Harps, Vol 2; 1996; Aroy music, Corona

Ortiz, Alfredo Rolando; From Harp to Harp, with Love; 1983; Aroy music, Corona

Ortiz, Alfredo Rolando; Latin American Harps, History, Music and Techniques for Pedal and Non-Pedal Harpists; 1979; Aroy music, Corona

Andres, Bernard; Amarantes; 1996; Hamelle & Cie Editeurs, Pariс

Andres, Bernard; Aquatintes; 1996; Hamelle & Cie Editeurs, Paris

Andres, Bernard; Automates; 1996; Hamelle & Cie Editeurs, Paris

Henson-Conant, Deborah; The Nightingale; 2005; Golden Cage Music