Предмет
Наставници на часовима предавања
др Младен Марковић, доцент
Услов
2DJWS1 - <енг>Wорлд мусиценг> у Србији - одслушан и положен; Услова нема.
Исход
По завршетку курса, студенти би требало да јасно распознају основне карактеристике најзначајнијих и најзаступљенијих традиционалних музика унутар корпуса World Music, као што су блискоисточна, индијска, кинеска и јапанска традиционална музика, али и основе jazz-а и популарне музике генереално кроз традиционалне форме заступљене у западној Африци.
Циљ
Феномен World Music је један од најраспрострањенијих феномена поља популарне музике, нарочито у последњој деценији прошлог и првој деценији овог века. Но, иза овог назива се крију веома различита виђења, концепти и жанрови – од традиционалне музике света до најсавременијих поп-творевина. Циљ предмета је упознавање студената са различитим музичким традицијама планете (у складу са изворном употребом термина World Music), али и различитим концептима и промишљањима о овој специфичној музичкој појави, као и њеним историјатом и поетикама.
Садржај теоријске наставе
1. Општи појам популарне музике и њен кратак историјат од средине XIX века до данас 2. Историјат појма World Music и његова различита тумачења 3. Случај грчке ребетике: градска традиција и популарна музика 4. Музика Блиског Истока: maqam принцип и његове примене у популарној музици 5. Индијска raga и егзотични инструменти у попу: Шанкар, The Beatles и Kula Shaker 6. Особености кинеске и јапанске музике: театар против театра против Сакамота 7. Country&Western – world или основа rock/pop-а? 8. Кубански soc и јамајчански reggae: од Marley-а до Buena Vista и даље 9. Латино и шта то значи (у популарно-музичком свету) 10. Инструменти западноафричке обале: преисторија и будућност попа? 11. Европа и њене (заборављене) традиције истока и запада: Бугарска против Исланда? 12. Ирско зелено кроз призму World Music 13. World у rock/pop-у: случајеви Simon-а и Gabriel-а 14. DJ култура и "семпловање": World Music као спасоносни зачин 15. Зашто не волим World Music: World или Music?
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Семинари
40
Присуство настави и припремљеност за наставу
10
Активност на часу
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
30
Литература
Gail Holst; Road to Rembetika; 2006; Denise Harvey, Limni (Greece)
Philip Bohlman; World Music: a Very Short Introduction; 2002; Oxford University Press, New York/London
Timothy D. Taylor; Global Pop: World Music, World Markets; 1997; Routledge, New York
Various; The Garland Encyclopedia of World Music Online (http: //alexanderstreet. com/products/garland-encyclopedia-world-music-online); 2001; Routledge, New York
Michael Bakan; World Music: Traditions and Transformations; 2007; McGraw-Hill, New York
David Byrne; I Hate World Music; 1999; The New York Times
Лоран Обер; Музика других; 2007; Библиотека XX век, Београд