Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Мирјана Закић, редовни професор

др Дуња Њаради, ванредни професор

др Сања Радиновић, ванредни професор

др Сања Ранковић, ванредни професор

др Младен Марковић, доцент

др Ива Ненић, доцент

др Здравко Ранисављевић, доцент

Услов

2DJET3 - Етномузикологија и етнокореологија 3 - одслушан и положен; Нема посебних услова.

Исход

Познавање основних принципа аудиовизуелне етномузикологије и етнокореологије.

Циљ

Припрема студената за израду докторске дисертације.

Садржај теоријске наставе

Теоријска настава: Аудиовизуелна етномузикологија и етнокореологија (актуелне парадигме савременог теренског рада, дигитално оријентисане, документаристичке и медијски профилисане етномузикологије; Успостављање теоријско-аналитичке методологије етномузиколошког рада и истраживања у домену извођачке артикулације и тембра; Развој кореографисаног фолклора у Србији Практична настава: Студент прилаже есеј од 10 страница у којем анализира и расправља усмерења, приступе, остварења и резултате из домена аудиовизуелне етномузикологије / етнокореологије, блиске истраживачкој теми будућег докторског рада, и потенцијално уводи инстанце аудиовизуелног приступа у савременој етномузикологији / етнокореологији у оквиру поставке своје теме и истраживачког проблема.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави и припремљеност за наставу

15

Домаћи задаци

35

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

50

Литература

Fargion, Janet Topp, Nannyonga-Tamusuza, Sylvia and Thomas Solomon; "Connecting with communities: Building sustainable models for audiovisual archiving into the future". Ethnomusicology in East Africa: Perspectives from Uganda and Beyond, 49-59. ; 2012; Kampala: Fountain Publishers.

Гир, Чарли; Дигитална култура; 2011; Београд: CLIO.

Norton, Barley; „Filming Music as Heritage“. In Ethnomusicology in Audiovisual Time, ed. Hui Yu, 78-90.; 2018; Zheijang: Zheijang University

Zemtsovsky. Izaly; “The Articulation of Folklore as a Sign of Ethnical Culture” Antropology and Archeology of Eurasia 35 (1). 7-51.; 1996

McAdams. Stephen; “Timbre as a Structuring Force in Music” Timbre: Acoustics, Perception and Cognition, Edited by: Siedenburg, Saitis, McAdams, Popper, Fay, 211-243. Springer; 2019

Бајић Стојиљковић, Весна; Сценска народна игра у музика; 2019; Београд: Музиколошки институс САНУ.

Лонић, Милорад; Кореографија. Традиционални плес на сцени; 2018; Нови Сад: Матица Српска

Petrović, Ana; „Ethnomusicology Echoing Sound: Researching the Timbre Component of Musical Articulation in the Case Study of the Serbian Singing from Pešter”, In: Shaping the Present through the Future: Musicology, Ethnomusicology and Contemporaneity; 2020; Belgrade: Institute of Musicology SASA

Butterworth, Joe, and Liesbeth Wildschut (eds.); Contemporary Choreography. A critical reader; 2009; London and New York: Routledge

Defrantz, Thomas F., and Philipa Rothfield (eds); Choreography and Corporeality. Relay in Motion; 2016; Basingstoke: Palgrave Macmillan.

Keersmaeker, Anne Teresa de, and Bojana Cvejić; A Choreographer's Score. Fase, Rosas danst Rosas, Elena'a Aria. Bartok; 2020; Brussel: Mercatorfonds