Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Мирјана Закић, редовни професор

др Сања Радиновић, ванредни професор

др Младен Марковић, доцент

др Ива Ненић, доцент

др Здравко Ранисављевић, доцент

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др Мирјана Закић, редовни професор

др Мирјана Закић, редовни професор

др Сања Радиновић, ванредни професор

др Сања Радиновић, ванредни професор

др Младен Марковић, доцент

др Младен Марковић, доцент

др Ива Ненић, доцент

др Ива Ненић, доцент

др Здравко Ранисављевић, доцент

др Здравко Ранисављевић, доцент

Услов

Нема посебних услова.

Исход

Након одслушаног курса студенти ће моћи да креативно и самостално изводе наставу етномузикологије и етнокореологије, илуструју и дискутују различите историјске, друштвене и културалне контексте у којима функционишу различите музичке и плесне праксе на нивоу традиционалних сеоских, градских и савременијих/популарних извођења, те да користе стечена знања у циљу популаризације традиционалне музике и плеса и организују музичко/плесне догађаје (фестивале, концерте и друго).

Циљ

Циљ предмета јесте оспособљавање студената да на креативан и компетентан начин презентују знања из етномузикологије и етнокореологије, и да их користе у циљу упознавања ученика основних школа и музичких школа (основних и средњих) са традиционалном народном музиком и плесом, популарном музиком и плесом, као и популарисања традиционалне музике и плеса у широј јавности.

Садржај теоријске наставе

1. Основни принципи наставе етномузикологије и етнокореологије 2. Припрема часа 3. Етномузикологија и етнокореологија у образовном систему 4. Примена етномузиколошког и етнокореолошког знања у основним школама: мултикултурална учионица 5. Примена етномузиколошког знања у основним музичким школама 6. Примена етномузиколошког и етнокореолошког знања у средњим музичким школама: концепт савремене етномузикологије и етнокореологије као наука о музичко/плесним културама у друштву 7. Час етномузикологије: презентација вокалне праксе 8. Час етномузикологије: презентација инструменталне и вокално-инструменталне праксе 9. Час етнокореологије: презентација плесне праксе 10. Организација концерта традиционалне музике и плеса Практична настава: 11. Извођење наставе (пракса) 12. Извођење наставе (пракса) 13. Извођење наставе (пракса) 14. Извођење наставе (пракса) 15. Извођење наставе (пракса)

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави и припремљеност за наставу

10

Активност на часу

20

Семинари

30

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

40

Литература

Васић, Оливера; Етнокореологија. Трагови.; 2004; Београд: Арт график

Volk, Terese M.; Music, Education and Multiculturalism: Foundations and Principles.; 1997; New York: Oxford University Press

Големовић, Димитрије; "Да ли постоји народна музичка педагогија", IV Међународни симпозиј "Музика у друштву" (Сарајево 28-30 10. 2004), 183-196.; 2005; Сарајево: Музиколошко друштво ФБиХ, Музичка академија у Сарајеву

Davis, Martha; „Careers, ʼalternative careersʼ“, and the unity between theory and practice in ethnomusicology“. Ethnomusicology, vol. 36, no. 3: 361-387.; 1992; Society for Ethnomusicology, University of Illinois Press

Kruger, Simone; "Democratic Pedagogies: perspectives from Ethnomusicology and world music educational contexts in the United Kingdom." Ethnomusicology, Journal of the Society for Ethnomusicology, vol. 55, No. 2 (Spring/Summer): 280-305.; 2011; Society for Ethnomusicology, University of Illinois Press

Kisliuk, Michelle; (Un)doing fieldwork – sharing songs, sharing lives." Shadows in the Field, Bartz and Cooley (ed.): 182–205.; 2008; Oxford: Oxford University Press

Лаушевић, Мирјана; „Бирање наслеђа: зашто Американци певају песме с Балкана“, Реч, 65/11 (Март): 391-402; 2002; Београд: "Фабрика књига"

Лонић, Милорад; Кореографија. Традиционални плес на сцени; 2018; Нови Сад: Матица српска

Ненић, Ива; „A longing for the Other: Interculturality in (post)traditional and world music scene of Serbia“. In Terminology and theoretical approaches and crossing national boundaries/intercultural communication, 258-268.; 2014; Skopje: ICTM SG on music and dance in Southeastern Europe and National Committee ICTM Macedonia

Обер, Лорен; Музика других [The music of the other]; 2005; Београд: Библиотека XX век

Ранковић, Сања; Основни принципи учења народног певања, Једногласно певање I; 2008; Београд: Завод за уџбенике и наставна средства

Ранковић, Сања; The role of formal musical education in the process of professionalization of traditional rural singing in Serbia. Fourth Symposium of the ICTM Study group on music and dance in Southeasten Europe. Music and dance in Southeastern Europe, 179-184; 2016; Belgrade: Faculty of Music, University of Arts

Ракочевић, Селена; Игре плесних структура. Традиционална игра и музика за игру Срба у Банату у светлу узајамних утицаја. Етномузиколошке студије – дисертације, свеска 2; 2011; Београд: Факултет музичке уметности

Ранисављевић, Здравко; „Коло: традиционални плес у Србији – контекстуални и формални аспекти“ (докторски рад); 2022; Београд: Факултет музичке уметности