Предмет
Наставници на часовима предавања
др ум. Теа Димитријевић, редовни професор
др ум. Горан Маринковић, редовни професор
мр Људмила Поповић, редовни професор
др ум. Дејан Суботић, редовни професор
др ум. Јасна Туцовић, редовни професор
др ум. Игор Лазић, ванредни професор
др ум. Соња Лончар, ванредни професор
ма Јожеф Бисак, доцент
др ум. Катарина Поповић, доцент
др ум. Немања Станковић, доцент
Исход
Савладавање музичких и техничких захтева у односу на уметничку личност појединца, развијање индивидуалних извођачких могућности студента, стицање уметничког самопоуздања кроз свеобухватно истраживање и проучавање знања о репертоару. Студенти стичу висок професионални ниво способности за реализацију и изражавање сопствених уметничких концепата, проширују репертоар и продубљују знања у области репертоара, способни су за преузимање водећих улога у ансамблима, овладавају свеобухватним знањем репертоара камерне музике, имају дубоко разумевање практичних и теоријских студија и умеју да користе то знање у даљем уметничком развоју. Стичу способност потпуно самосталног учења и извршавања комплексних задатака, имају критичку самосвест и способни су да иницирају заједничке пројекте, да руководе заједничким пројектима и учествују у тимском раду, договарању и организацији.
Циљ
Циљ наставе камерне музике јесте овладавање техником и вештинама заједничког свирања и уметничког изражавања. Студенти стичу искуство свирања, односно певања у најразличитијим инструменталним или вокално-инструменталним ансамблима. Ансамбли упознају репертоар значајних дела камерне литературе, свих стилских епоха. Студенти стичу способност за учешће у раду ансамбала као и способност за педагошки и креативни рад у музичким школама, школама општеобразовног типа, медијима и институцијама културе.
Садржај теоријске наставе
Практична настава подразумева студиозно упознавање са делима различитих епоха, у зависности од типа ансамбла и способности студената. Савладавање нотног текста камерног дела се одвија кроз структуралну анализу и сагледавање основних стилских одлика, што доводи до доношења одлука о основним интерпретативним параметрима. Уз сагледавање артикулационих елемената, решавају се извођачки проблеми заједничког свирања у метричком, ритмичком и агогичком погледу. Посебан акценат је стављен на усаглашавање тонског баланса ансамбла. У финалном сегменту рада са ансамблом потребно је остварити компактну тонску слику камерног састава, доследност концепције и убедљивост музичког израза. Најмање једном, организује се јавни наступ, који може бити и у оквиру класе. Предмет је једносеместралан; испитни програм обухвата извођење једне цикличне композиције у трајању од најмање 15 минута. Студенти модула Клавир морају да најмање четири испита из предмета Камерна музика на основним академским студијама полажу у оквиру ансамбла различитог од састава клавирски дуо. Студенти модула Клавир морају да најмање један испит из предмета Камерна музика на основним академским студијама полажу у ансамблу са студентом или студенткињом модула Соло певање. Студенти модула Виолина, Виола и Виолончело морају да најмање два испита из предмета Камерна музика на основним академским студијама полажу као чланови ансамбла гудачки квартет.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство настави и припремљеност за наставу
20
Активност на часу
30
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Практични испит
50
Литература
Јозеф Хајдн; Клавирска трија; 2002; Henle
Антоњин Дворжак; Гудачки квартет оп.96; 2006; Henle
Јозеф Сук; Клавирски трио оп.2; 1960; Simrock
Даријус Мијо; Свита за виолину, кларинет и клавир оп. 157б; 1985; Salabert
Михаил Глинка; Патетични трио; 2002; Musica Rara
Фернандо Сор; Дела за две гитаре; 2002; Zimmermann
Мишел де ла Бар; Сонате за флауту траверсо и басо континуо; 1987; Fuzeau
Сезар Франк; Прелид, фуга и варијације оп. 18 за клавир и оргуље; 1996; J. Fischer & Bro.
Лудвиг ван Бетовен; Клавирска трија оп.1; 2002; Henle
Франсис Пуланк; Соната за флауту и виолину; 2015; Chester Music
Клод Дебиси; Шест античких епиграфа за клавирски дуо; 1995; Henle
Гаетано Доницети; Трио за флауту, фагот и клавир; 2002; Peters
Јоханес Брамс; Liebeslieder op. 52; 2002; Peters