Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Теа Димитријевић, редовни професор

др ум. Горан Маринковић, редовни професор

мр Људмила Поповић, редовни професор

др ум. Дејан Суботић, редовни професор

др ум. Јасна Туцовић, редовни професор

др ум. Игор Лазић, ванредни професор

др ум. Соња Лончар, ванредни професор

ма Јожеф Бисак, доцент

др ум. Катарина Поповић, доцент

др ум. Немања Станковић, доцент

Исход

Савладавање музичких и техничких захтева у односу на уметничку личност појединца, развијање индивидуалних извођачких могућности студента, стицање уметничког самопоуздања кроз свеобухватно истраживање и проучавање знања о репертоару. Студенти стичу висок професионални ниво способности за реализацију и изражавање сопствених уметничких концепата, проширују репертоар и продубљују знања у области репертоара, способни су за преузимање водећих улога у ансамблима, овладавају свеобухватним знањем репертоара камерне музике, имају дубоко разумевање практичних и теоријских студија и умеју да користе то знање у даљем уметничком развоју. Стичу способност потпуно самосталног учења и извршавања комплексних задатака, имају критичку самосвест и способни су да иницирају заједничке пројекте, да руководе заједничким пројектима и учествују у тимском раду, договарању и организацији.

Циљ

Циљ наставе камерне музике јесте овладавање техником и вештинама заједничког свирања и уметничког изражавања. Студенти стичу искуство свирања, односно певања у најразличитијим инструменталним или вокално-инструменталним ансамблима. Ансамбли упознају репертоар значајних дела камерне литературе, свих стилских епоха. Студенти стичу способност за учешће у раду ансамбала као и способност за педагошки и креативни рад у музичким школама, школама општеобразовног типа, медијима и институцијама културе.

Садржај теоријске наставе

Практична настава подразумева студиозно упознавање са делима различитих епоха, у зависности од типа ансамбла и способности студената. Савладавање нотног текста камерног дела се одвија кроз структуралну анализу и сагледавање основних стилских одлика, што доводи до доношења одлука о основним интерпретативним параметрима. Уз сагледавање артикулационих елемената, решавају се извођачки проблеми заједничког свирања у метричком, ритмичком и агогичком погледу. Посебан акценат је стављен на усаглашавање тонског баланса ансамбла. У финалном сегменту рада са ансамблом потребно је остварити компактну тонску слику камерног састава, доследност концепције и убедљивост музичког израза. Најмање једном, организује се јавни наступ, који може бити и у оквиру класе. Предмет је двосеместралан; колоквијум обухвата извођење слободног програма у трајању од 35 до 40 минута, а испитни програм обухвата извођење слободног програма у трајању од 55 до 60 минута.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Колоквијум

30

Присуство настави и припремљеност за наставу

10

Активност на часу

10

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Практични испит

50

Литература

Јоханес Брамс; Клавирски квинтет оп. 34; 2018; Baerenreiter

Дмитриј Шостакович; Клавирски трио оп. 67; 2002; Sikorski

Бела Барток; Контрасти за виолину, кларинет и клавир; 2002; Boosey and Hawkes

Феликс Менделсон; Гудачки квартети оп. 44; 2002; Henle

Лудвиг ван Бетовен; Квинтет за обоу, кларинет, хорну, фагот и клавир оп. 16; 2002; Henle

Антоњин Дворжак; Клавирски квинтет оп. 81; 2019; Henle

Јохан Себастијан Бах; Сонате за виолину и чембало; 1973; Wiener Urtext Edition

Морис Равел; Клавирски трио; 2015; Henle

Јоханес Брамс; Соната за кларинет или виолу и клавир оп. 120 бр. 1; 2010; Wiener Urtext Edition

Сергеј Рахмањинов; Свита оп. 17 за два клавира; 1948; Muzgiz

Георгиј Свиридов; Петербург - вокални циклус на стихове Александра Блока; 1995; Muzyka Moskva