Предмет
Наставници на часовима предавања
др ум. Теа Димитријевић, редовни професор
др ум. Горан Маринковић, редовни професор
мр Људмила Поповић, редовни професор
др ум. Дејан Суботић, редовни професор
др ум. Јасна Туцовић, редовни професор
др ум. Игор Лазић, ванредни професор
др ум. Соња Лончар, ванредни професор
ма Јожеф Бисак, доцент
др ум. Катарина Поповић, доцент
др ум. Немања Станковић, доцент
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
др ум. Теа Димитријевић, редовни професор
др ум. Теа Димитријевић, редовни професор
др ум. Горан Маринковић, редовни професор
др ум. Горан Маринковић, редовни професор
мр Људмила Поповић, редовни професор
мр Људмила Поповић, редовни професор
др ум. Дејан Суботић, редовни професор
др ум. Дејан Суботић, редовни професор
др ум. Јасна Туцовић, редовни професор
др ум. Јасна Туцовић, редовни професор
др ум. Игор Лазић, ванредни професор
др ум. Игор Лазић, ванредни професор
др ум. Соња Лончар, ванредни професор
др ум. Соња Лончар, ванредни професор
ма Јожеф Бисак, доцент
ма Јожеф Бисак, доцент
др ум. Катарина Поповић, доцент
др ум. Катарина Поповић, доцент
др ум. Немања Станковић, доцент
др ум. Немања Станковић, доцент
Исход
Студенти се оспособљавају за рад са различитим врстама камерних ансамбала, упознајући њихове основне одлике и специфичности. Стичу сазнања о начинима тонског усаглашавања и остваривања звучног баланса, интонативног нивелисања, артикулационог изједначавања и уобличавања заједничког фразирања. Упознају се са богатом камерном литературом намењеној различитим узрастима и нивоима професионалног искуства и овладавају техникама савладавања музичког текста, ритмичких и метричких компоненти камерних партитура и остваривања специфичне заједничке тонске боје састава. Студенти се образују о типовима камерних ансамбала, њиховој историјској генези и стилским одликама разноврсних композиција. Стичу методолошка знања о начинима решавања карактеристичних проблема у формирању интерпретативне концепције и савладавању потешкоћа у процесу сазревања камерног састава.
Циљ
Студиозно овладавање вештином стицања знања из уметничке области камерне музике, као и практична примена стечених искустава у уметничком и педагошком раду, кроз методолошко-педагошку прораду одговарајуће инструменталне литературе свих епоха. Студенти стичу способност за самосталну концертну активност и учешће у раду музичких ансамбала и оркестара, као и компетенције за рад у музичко-педагошким установама на нивоу средњих школа, компетенције за рад у медијима и институцијама културе.
Садржај теоријске наставе
Практична настава Методологија наставе камерне музике у оквиру различитих врста ансамбала. Поставка основних теза кроз аналитичку обраду одабраних композиција, одређивање начина и поступака при раду са одабраним ансамблом, као и препознавање релевантних специфичних елемента, репрезентативних за одређену врсту ансамбла. Испит подразумева држање часа камерном ансамблу и одбрану пред комисијом.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство настави и припремљеност за наставу
20
Активност на часу
30
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Практични испит
50
Литература
А. Готлиб; Основы ансамблевой техники; 1971; Музыка Москва
Winchester B. and Dunlap K.; Vocal Chamber Music ; 2008; Routledge
M. D. Herte Norton; The Art of String Quartet Playing - Practice, Technique and Interpretation; 1966; The Norton Library
J. O'Brien; Coaching of Chamber Ensembles; 1967; Montana State University
D. Ferguson; Image and Structure in Chamber Music; 1964; University of Minnesota Press
Nadine Palmier, Joel Rigal; Le clavier bien partagé: Ou l'art de jouer à quatre mains et à deux pianos; 2000; Alphonse Leduc