Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др Милена Петровић, редовни професор

Исход

1. Сувереност у коришћењу клавира као подршке сопственог и туђег певања по слуху и из нота. 2. Способност редукције клавирске деонице уз очување хармонског ритма. 3. Израда сценарија који ће објдинити студентске песме у сценску целину и њихово јавно извођење.

Циљ

1. Успостављање склада између певања и сопствене клавирске пратње, као средства тумачења музике; 2. Способност извлачења хармонизације музике научене по слуху; транспозиција 3. Стварање пригодних дечјих песама у циљу васпитања и образовања деце; 4. Припрема за извођење песме са сопственом пратњом; 5. Јавни сценски наступ

Садржај теоријске наставе

Први семестар Практична настава Сналажење на клавијатури, налажење пратње на клавијатури за песме по слуху. Клависка пратња као подршка вокалној деоници, без дуплирања мелодије. Поступци у редукцији структуре клавирског слога, уз очување хармонског ритма. Певање уз сопствену клавирску пратњу и корепетиција. Тонална и психолошка транспозиција. Колоквијум Прављење клавирске „партитуре“ која прати причање одабране бајке. Други семестар Практична настава Стављање клавирског звука у функцију музичког израза. Вежбање компоновања дечјих песама. Завршни испит Писмени део: партитура дечје песме. Усмени део: јавно извођење представе која обједињује све студентске песме у сценску целину.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Колоквијум

30

Активност на часу

5

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави и припремљеност за наставу

5

Писмени испит

30

Усмени испит

30

Литература

Кршић Секулић Весна; Клавир као наставно средство у педагогији солфеђа.; 1990; Београд: ФМУ

Петровић Милена; Хармонска пратња; 2021; Београд: Чаробна фрула