Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др Милена Петровић, редовни професор

Исход

Студенти су оспособљени да несметано владају клавиром као наставним средством у свим сегментима наставе солфеђа.

Циљ

Оспособљавање будућих музичких педагога за несметано коришћење клавира у настави солфеђа.

Садржај теоријске наставе

Практична настава Извођење композиција с клавирском пратњом – самостално и у групи. Ритмичке и стилске варијације (свирање и певање). Компоновање мелодија и импровизовање пратње. Компоновање инструктивних мелодија по узору на хармонски ритам и формалне обрасце постојећих класичних минијатура, уз коришћењеразличитих типова пратње. Колоквијум Хармонизација задате мелодије – певање и свирање. Завршни испит 1. Самостално певање и свирање с листа композиције са клавирском пратњом; 2. Транспозиција с листа композиције са клавирском пратњом – свирање и певање.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Колоквијум

20

Присуство настави и припремљеност за наставу

10

Активност на часу

10

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Практични испит

60

Литература

Кршић Секулић Весна; Клавир као наставно средство у педагогији солфеђа; 2006; Београд: ФМУ

Кршић Секулић Весна; Читање са листа и корепетиција; 2005; Београд: ЗУНС

Петровић Милена; Хармонска пратња; 2021; Београд: Чаробна фрула

Цвејић Никола; Савремени белканто; 1980; Београд: Универзитет уметности

Цвејић Никола; Избор вокализа за високи глас; 1952; Београд: Просвета