Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Милена Петровић, редовни професор

др Александра Милетић, ванредни професор

др Драгана Тодоровић, ванредни професор

др Ивана Хрпка-Вешковац, ванредни професор

др Нада О Брајан, доцент

Услов

2DLMP1 - Музичка педагогија 1 - одслушан и положен

Исход

Студент темељно познаје и разумее музичку педагогију; Студент је стекао способност повезивања и примене знања из различитих педагошких области, способност решавања проблема наставе праћењем и применом новина уз употребу научних метода и поступака; Развијене вештине и спретности у употреби знања из области музике и музичке педагогије са циљем успешног усклађивања вокално-инструменталне и теоријске наставе на свим нивоима музичког образовања; развијене међупредметне компетенције (целоживотно учење, комуникација, рад са подацима и информацијама, решавање проблема, сарадња).

Циљ

Аналитичко сагледавање главних карактеристика укупне теоријске и вокално-инструменталне музичке наставе као органске целине, на свим нивоима професионалног музичког образовања, са циљем продубљивања стручне спремности и развоја научних способности.

Садржај теоријске наставе

Упознавање савремене светске педагошке праксе; преглед и критички осврт на светске школе и методе; преглед најзначајнијих научних достигнућа. Реализација семинарског рада који одговара критеријумима за објављивање у националном часопису или презентовању на националном научном скупу. Завршни испит Усмени испит: Дискусија и одбрана семинарског рада.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Семинари

30

Присуство настави и припремљеност за наставу

10

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

30

Усмени испит

30

Литература

Vasiljević, Z. M.; Metodika muzičke pismenosti; 2006; Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva

Васиљевић, З. М.; Рат за српску музичку писменост; 2000; Београд: Просвета

Ђурђановић, М.; Настава музике у Србији у 19. и 20. веку; 2013; Ниш: Факултет уметности у Нишу, Универзитет у Нишу

Милетић, А.; Од народних тоналних основа до дур-мол система у настави музичке писмености; 2018; Београд: Учитељски факултет

Mills, J. ; Instrumental Teaching; 2007; New York: Oxford University Press

McPherson, G. E. ; The Child as Musician: A Handbook of Musical Development; 2006; Oxford: Oxford University Press

McPherson, G. & Welch, G. ; The Oxford Handbook of Music Education, Volume 1 and Volume 2; 2012; Oxford: Oxford University Press

О Брајен, Н.; Увод у дубинску музичку педагогију; 2023; Београд: Универзитет уметности у Београду, Факултет музичке уметности

Colwel, R. & C. Richardson ; The New Handbook of Research on Music Teaching and Learning; 2002; New York: Oxford University Press

Цветковић Црвеница, Ј.; Иманентни слух и рецепција музике; 2015; Ниш: Универзитет у Нишу; Факултет уметности у Нишу; Центар за научно-истраживачки рад САНУ и Универзитета у Нишу

Више аутора; Докторске дисертације, стручна литература и периодика из области музичке педагогије и сродних научних дисциплина