Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Ивана Дробни, редовни професор

др Гордана Каран, редовни професор

др Милена Петровић, редовни професор

др Александра Милетић, ванредни професор

др Драгана Тодоровић, ванредни професор

др Ивана Хрпка-Вешковац, ванредни професор

др Нада О Брајан, доцент

Услов

2DLMP3 - Музичка педагогија 3 - одслушан и положен

Исход

Студент темељно познаје и разумее музичку педагогију; Студент је стекао способност повезивања и примене знања из различитих педагошких области, способност решавања проблема наставе праћењем и применом новина уз употребу научних метода и поступака; Развијене вештине и спретности у употреби знања из области музике и музичке педагогије са циљем успешног усклађивања вокално-инструменталне и теоријске наставе на свим нивоима музичког образовања; развијене међупредметне компетенције (целоживотно учење, комуникација, рад са подацима и информацијама, решавање проблема, сарадња).

Циљ

Аналитичко сагледавање главних карактеристика укупне теоријске и вокално-инструменталне музичке наставе као органске целине, на свим нивоима професионалног музичког образовања, са циљем продубљивања стручне спремности и развоја научних способности.

Садржај теоријске наставе

Припрема предлога пројекта докторске дисертације. Семинарски рад Реализација семинарског рада који одговара критеријумима за објављивање у националном часопису или презентовању на националном научном скупу. Завршни испит Усмени испит: Дискусија и одбрана предлога пројекта докторске дисертације.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Семинари

30

Присуство настави и припремљеност за наставу

10

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

60

Литература

Vasiljević, Z. M. ; Metodika muzičke pismenosti; 2006; Zavod za udžbenike i nastavna sredstva

Ђурђановић, М.; Настава музике у Србији у 19. и 20. веку; 2013; Ниш: Факултет уметности у Нишу, Универзитет у Нишу

Милетић, А.; Од народних тоналних основа до дур-мол система у настави музичке писмености; 2018; Београд: Учитељски факултет

Mills, J. ; Instrumental Teaching; 2007; New York: Oxford University Press

McPherson, G. E. ; The Child as Musician: A Handbook of Musical Development; 2006; Oxford: Oxford University Press

McPherson, G. & Welch, G. ; The Oxford Handbook of Music Education, Volume 1 and Volume 2; 2012; Oxford: Oxford University Press

О Брајен, Н.; Увод у дубинску музичку педагогију; 2023; Београд: Универзитет уметности у Београду, Факултет музичке уметн

Colwel, R. & C. Richardson ; The New Handbook of Research on Music Teaching and Learning; 2002; New York: Oxford University Press

Цветковић Црвеница, Ј.; Иманентни слух и рецепција музике; 2015; Ниш: Универзитет у Нишу; Факултет уметности у Нишу; Центар за научно-истраживачки рад САНУ и Универзитета у Нишу

Више аутора; Докторске дисертације, стручна литература и периодика из области музичке педагогије и сродних научних дисциплина