Предмет
Наставници на часовима предавања
др Милена Петровић, редовни професор
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
др Милена Петровић, редовни професор
Исход
Студент је усвојио теоријско знање и у стању је да аргументовано проблематизује теме из пређених области, демонстрирајући своје аналитичко и критичко мишљење; студент има увид у могућности реализације наставе солфеђа и теорије музике у оквиру музичког образовног система.
Циљ
Информисање студената музике различитих профила о садржајима предмета и карактеристикама наставе предмета Солфеђо према потребама образовног процеса у школама за основно музичко образовање.
Садржај теоријске наставе
Теоријска настава Садржаји рада заснивају се на повезивању и тумачењу сазнања из различитих научних области како би се на што јаснији начин растумачиле све фазе сазнајног, образовног и васпитног аспекта наставе, као и на упознавању метода и облика рада у настави. Практична настава Симулације предавања, компоновање инструктивних примера за наставу, кратке презентације на задате теме (5 минута). Семинарски рад Израда једног семинарског рада са тематиком усмереном на дубинско сагледавање конкретних методичких тема. Завршни испит Мултимедијална презентација (до 10 минута) и методичка експликација одабране методске јединице;
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Семинари
30
Присуство настави и припремљеност за наставу
20
Активност на часу
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
40
Литература
Vasiljević, Z. M. ; Metodika muzičke pismenosti; 2006; Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva
Дробни, И.; Методичке основе вокално-инструменталне наставе; 2008; Београд: Завод за уџбенике
Милетић, А.; Од народних тоналних основа до дур-мол система у настави музичке писмености; 2018; Београд: Учитељски факултет