Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Гордана Каран, редовни професор

Услов

; Нема посебних услова.

Исход

Способност разумевања музичке садржине на основу саслушаног звука. Развијена способност перцепција звука дувачких инструмената у свим регистима и бојама у обиму од највиших (пиколо флаута) до најнижих (бас тромбон, туба) у распону од око 20Хз-20. 000Хз. Развијена музичка меморија ? несметано превођење схваћеног и запамћеног звука музичких инструмената у нотну слику по музичким фразама.

Циљ

Развој музичког мишњења и музичког слуха ? перцепција и рецепција звука музичких инструмената из састава симфонијског оркестра тројног састава у свим тонским регистима. Успостављање система активног слушања, детектовања и разумевања параметара музичке садржине задатог музичког тока (темпо, карактер, мера, ритам, тонске висине, хармонски језик, облик, артикулација, динамика, динамичко нијансирање, агогика... ). Памћење звука и превођење музике у нотну слику која је свирана на дрвеним и лименим дувачким музичким инструменатима из састава оркестра а тре.

Садржај теоријске наставе

Теоријска настава Упознавање са феноменом и особеностима музичког тембра. Указивање на специфичну звучност, регистре и начине нотација које су својствене одређеним дувачким музичким инструментима. Сагледавање улоге тембра у препозвавању идентитета музичких инструмената или, у целини, догађаја звучног генерисања. Тембровски фактори релевантни за перцептивна просуђивања. Психолошка и психофизичка својства релевантна за прецепцију тембра. Мултифункционалност тембра у музици. Практична настава Развијање музичке меморије и вештине превођења запамћеног звука у нотну слику. Успостављање система активног слушања. Увежбавање памћења и записивања музике која се слуша кроз рад на едукативним примерима као и композицијама које су селектоване из уметничке музичке литературе, а које су одабране имајући у виду најбоље звучне опсеге, тонске и техничке могућности и специфичности сваког музичког инструмента из састава симфонијског оркестра у тројном саставу. Колоквијум Нотни запис композиције из музичке литературе за дувачке инструменте. Завршни испит Записивање одломка из музичке литературе (дувачки инструменти и удараљке са одређеном висином тона).

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Колоквијум

30

Активност на часу

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

50

Литература

Каран Г, Дабић, С.; Тембровска одређеност аудитивног опажања; 2009; Београд: Факултет музичке уметности

Levitin D. Dž.; Muzika i mozak: zašto volimo muziku,; 2011; Novi Sad: Psihopolis institut

Више аутора/композитора; Композиције и деонице дувачких музичких инструмената из солистичке, камерне и оркестарске музичке литературе.; Више издања