Предмет
Исход
Исход предмета је да студент досегне највише професионалне и научне стандарде. Студент би требало да оствари оригинални допринос музичкој педагогији, уз уважавање научних достигнућа у области музике на глобалном и националном плану. Студент се оспособљава за сарадњу у специјалистичким истраживањима и за руковођење тим истраживањима. Он је оспособљен и за сарадњу и руковођење интердисциплинарним равојним и истраживачким научним тимовима. Студент се оспособљава за припрему и извођење наставе на предметима из области музичке педагогије на универзитетском нивоу.
Циљ
Студент стиче компетенције за самостално бављење научно-истраживачким радом. Развијају се различите способности студента – да проблеме решава уз употребу научних метода и поступака, да уме да одабере одговарајући истраживачки и методолошки приступ, да буде способан за евентуално изналажење нових метода; студент се подстиче да остварује највише стандарде из области наука о музичкој уметности и омогућава му се да стекне компетенције за рад на универзитету.
Садржај теоријске наставе
Докторска дисертација је самостални научни рад студента докторских студија. Докторска дисертација представља оригинални допринос знању и разумевању у оквиру одабраног поља научног истраживања. Она треба да покаже кандидатово високо владање методама научног истраживања и да буде вредна јавне презентације, документована у трајној форми (писани рад), на начин који је разумљив стручњацима у одговарајућој научној области. Дисертација мора да потврди кандидатову способност коришћења и разумевања одговарајућих истраживачких метода и да садржи тумачење теме докторске дисертације у теоријском, историјском и критичком контексту. Обавезна је усмена одбрана докторске дисертације.
Предиспитне обавезе
Опис
Нема предиспитних обавеза
Испитне обавезе
Опис
Нема испитних обавеза
Литература
Vasilјević, Zorislava M.; Metodika muzičke pismenosti; 2006; Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva
Дробни, Ивана; Методичке основе вокално-инструменталне наставе; 2008; Београд: Завод за уџбенике
Милетић, Александра; Од народних тоналних основа до дур-мол система у настави музичке писмености; 2018; Београд: Учитељски факултет
Vasiljević-Drobni, Miroslava; Jednoglasni melodijski diktat; 1986; Beograd: Fakultet muzičke umetnosti
Васиљевић, Зорислава М.; Рат за српску музичку писменост; 2000; Београд: Просвета
Vasiljević, Zorislava M.; Teorija ritma sa gledišta muzičke pismenosti; 1999; Beograd: Univerzitet umetnosti u Beogradu
Vasiljević, Zorislava M.; Metodika nastave solfeđa II; 1983; Beograd: Univerzitet umetnosti
О'Брајен, Нада; Музика и несвесно: Пролегомена за дубинску музичку педагогију; 2018; Београд: Досије Студио
Цветковић Црвеница, Јелена; Иманентни слух и рецепција музике; 2015; Ниш: Универзитет у Нишу; Факултет уметности у Нишу; Центар за научно-истраживачки рад САНУ и Универзитета у Нишу
Ђурђановић, Миомира; Настава музике у Србији у 19. и 20. веку; 2013; Ниш: Факултет уметности у Нишу, Универзитет у Нишу
Colwel, R. & C. Richardson; The New Handbook of Research on Music Teaching and Learning; 2002; New York: Oxford University Press
McPherson, G. E.; The Child as Musician: A Handbook of Musical Development; 2006; Oxford: Oxford University Press
Mills, J.; Instrumental Teaching.; 2007; New York: Oxford University Press