Предмет
Наставници на часовима предавања
ма Вања Кеврешан, доцент
ма Анђелко Ступар, доцент
Исход
Кроз редовну примену принципа различитих стилова студенти се сусрећу и навикавају на осећај приступа различитим музичким стиловима и њиховом утицају на Џез. Студенти стичу практична знања везана за Прогресивни Џез, како као група или извођачи, могу комбиновати различите музичке стилове. Студентима се проширује свест и креативност и пружа могућност да Прогресивни Џез не виде као кодификован музички стил, већ да кроз спајање и фузију различитих музичких стилова посматрају Прогресивни Џез као музичку традицију или уметнички израз. Студенти исто стичу знања за звучну перцепцију електричних инструмената, ефеката, и њиховој примени за постизање жељеног звука, као могућност креирања индивидуалног стила.
Циљ
Упознавање студената који студирају на Одсеку за Џез и популарну музику са концептима и принципима Прогресивног Џеза, такође познатим Џез Фјужн стилом, који од свог почетка касних 1960-тих па све до данас омогућава Џез музичарима да комбинују Џез хармонију и импровизацију са рок музиком, фанком, ритам и блузом, етно музиком, панком, хеви металом, хип хопом, попом и другим популарним музичким жанровима.
Садржај теоријске наставе
1. Упознавање са електричним инструментима Прогресивног Џеза, електричном гитаром, синтисајзерима, електричним басом, и ефектима и њиховој функцији у групи. 2. Студенти осим проучавања и слушања имају обавезу да су у стању да читају ноте задатих композиција, транскрибују задате композиције ако нема нотних примера, транскрибују сола, и припремају своје деонице и задатке детаљно за сваки час. 3. Упознавање студената са концептима и стилским утицајима на прогресивни Џез касних 60-тих и 70-тих година, на примерима свирања сабраних дела. 4. Упознавање студената са концептима и стилским утицајима на прогресивни Џез касних 70-тих и 80-тих година, на примерима свирања сабраних дела.. 5. Упознавање студената са концептима и стилским утицајима на прогресивни Џез касних 80-тих и 90-тих година, на примерима свирања сабраних дела. 6. Упознавање студената са концептима и стилским утицајима на прогресивни Џез у протеклих десет година до данас, на примерима свирања сабраних дела. 7. Трансформација Џез стандарда у непарне ритмове, као и њихова комбинација са другим ритмичким и стилским подлогама. 8. Балкан Џез и непарни ритмови. 9. Европска експериментална сцена, и Electronic Dance Music ( EDM ) стилови, и њихови утицаји на Џез данашњице. 10. Сваки студент има обавезу да на крају семестра компонује или прерађује једну композицију у свом аранжману комбинујући више стилова.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство настави и припремљеност за наставу
10
Активност на часу
50
Домаћи задаци
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Практични испит
30
Литература
Jerry Bergonzi; Melodic Structures, Volume 1; 2015; Advance Music
Jerry Bergonzi; Pentatonics, Vol 2; 2015; Advance Music
Jerry Bergonzi; Jazz Line, Vol 3; 2015; Advance Music
Jerry Bergonzi; Melodic Rhythms, Vol 4; 2015; Advance Music
Jerry Bergonzi; Thesaurus Of Intervallic Melodies, Vol 5; 2015; Advanse Music