Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

ма Вања Кеврешан, доцент

Услов

2OMGI1 - Џез гитара 1 - одслушан и положен

Исход

Способност музичког изражавања у свим најважнијим традиционалним и савременим стиловима и формама џеза. Способност да се сопствене уметничке идеје формулишу и реализују, развијено критичко расуђивање.

Циљ

Изучавање џез језика у структурно повезаним оквирима. Развој свих компонената музичке личности студента, кроз процес стицања знања и умећа неопходних за слојевито разумевање и реализацију музичког дела. Развијање критичког начина мишљења, способности музичке комуникације и самосталности у раду.

Садржај теоријске наставе

Даљи рад на џез идиомима, добар тајминг у џез интерпретацији. Специфичности интерпретација мелодијских примера различитих стилова џеза; модални и тонални језик. Израда и анализа једноставних транскрипција сола. Избор програма и план рада зависе од тренутних могућности сваког студента и усклађени су са нивоом претходно стеченог знања и њиховим интелектуалним, емотивним и психофизичким предиспозицијама. У оквиру Џез одсека организују се једном недељно концерти класа или целог одсека. Час исказан као Други облик наставе представља обавезно учешће студената свих година џез одсека на тим коцертима, било у својству извођача, било у својству публике. Студент је дужан да наступи јавно најмање једном месечно. Испитни захтеви: полуреситал слободног програма у трајању 25-30 минута (најмање три нумере различитог карактера). Програм се изводи напамет.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави и припремљеност за наставу

20

Активност на часу

10

Јавни наступи

10

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Практични испит

60

Литература

David Baker; How to Play Bebop, Volume 1: For All Instruments; 2005; Alfred Music

Howard Rees; The Barry Harris Workshop Video: Workbook; 2011; Jazzworkshop Productions

Peter O Mara; A Chordal Concept For Jazz Guitar; 1996; Advance Music

John Knowles; Mel Bay Lenny Breau Fingerstyle Jazz; 1997; Mel Bay

Jerry Coker, James Casale, Gary Campbell, Jerry Greene; Patterns for Jazz -- A Theory Text for Jazz Composition and Improvisation: Treble Clef Instruments; 1982; Alfred Music