Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

ма Владимир Николов, ванредни професор

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

ма Владимир Николов, ванредни професор

Исход

Развијена знања и вештине у самосталном, теоријском и креативном смислу, које пружају чврсто утемељену подлогу за бављење импровизованом као и писаном музиком са стилским одликама џеза и савремене популарне музике. Способност да се дати музички текст анализира, прилагоди и присвоји на најбржи начин, те да се сопственим приступом надгради инвентивним хоризонталним решењима у смислу џез импровизације, као и употреба вертикалних структура креативним приступом кроз примену у области аранжирања и оркестрације у упоредним и каснијим семестрима студијског програма.

Циљ

Проширивање, употпуњавање и надградња знања из области хармоније из раније етапе школовања у теоријском, стилском и посебно практичном смислу а у смеру хоризонталне и вертикалне примене стеченог знања укључујући и стваралачко-аналитички приступ.

Садржај теоријске наставе

1. Увод у теорију акордских скала 2. Установљавање језика и акордских симбола 3. Основне акордске скале и функције тонова 4. Трогласна хармонска пратња у џезу 5. Прогресија и ретрогресија 6. Основе рехармонизације 7. Доминантни септакорди и доминантна функција 8. Генерална правила акордских скала 9. Хармонија у молским тоналитетима 10. Функционална хармонија у блузу и доминантни септакорди са специјалном функцијом 11. Модулације 12. Основе модалне хармоније

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Колоквијум

20

Присуство настави и припремљеност за наставу

20

Домаћи задаци

30

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

30

Литература

Barrie Nettles, Richard Graf; The Chord Scale Theory & Jazz Harmony; 1997; Advance Music

Mark Levine; The Jazz Theory Book; 1995; Sher Music Co.

Frank Sikora; Jazz Harmony; 2019; Schott Music GmbH & Co. KG, Mainz, Germany