Предмет
Наставници на часовима предавања
ма Владимир Николов, ванредни професор
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
ма Владимир Николов, ванредни професор
Исход
Развијена знања и вештине у самосталном, теоријском и креативном смислу, које пружају чврсто утемељену подлогу за бављење импровизованом као и писаном музиком са стилским одликама џеза и савремене популарне музике. Способност да се дати музички текст анализира, прилагоди и присвоји на најбржи начин, те да се сопственим приступом надгради инвентивним хоризонталним решењима у смислу џез импровизације, као и употреба вертикалних структура креативним приступом кроз примену у области аранжирања и оркестрације у упоредним и каснијим семестрима студијског програма.
Циљ
Проширивање, употпуњавање и надградња знања из области хармоније из раније етапе школовања у теоријском, стилском и посебно практичном смислу а у смеру хоризонталне и вертикалне примене стеченог знања укључујући и стваралачко-аналитички приступ.
Садржај теоријске наставе
1. Увод у теорију акордских скала 2. Установљавање језика и акордских симбола 3. Основне акордске скале и функције тонова 4. Трогласна хармонска пратња у џезу 5. Прогресија и ретрогресија 6. Основе рехармонизације 7. Доминантни септакорди и доминантна функција 8. Генерална правила акордских скала 9. Хармонија у молским тоналитетима 10. Функционална хармонија у блузу и доминантни септакорди са специјалном функцијом 11. Модулације 12. Основе модалне хармоније
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Колоквијум
20
Присуство настави и припремљеност за наставу
20
Домаћи задаци
30
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Писмени испит
30
Литература
Barrie Nettles, Richard Graf; The Chord Scale Theory & Jazz Harmony; 1997; Advance Music
Mark Levine; The Jazz Theory Book; 1995; Sher Music Co.
Frank Sikora; Jazz Harmony; 2019; Schott Music GmbH & Co. KG, Mainz, Germany