Предмет
Наставници на часовима предавања
ма Милан Николић, доцент
Услов
2OMKB6 - Џез контрабас 6 - одслушан и положен
Исход
Студенти овладавају практичним вештинама у областима уметничког изражавања, свирања у ансамблима, јавног извођења, вежбања, одржавања проба и организовања и заказивања концерата, као и теоријским знањем – познавањем и разумевањем џез репертоара. Способност музичког изражавања у свим најважнијим традиционалним и савременим стиловима и формама џеза. Способност да се сопствене уметничке идеје формулишу и реализују, развијено критичко расуђивање.
Циљ
Савладавање технике свирања на контрабасу, упознавање џез језика и репертоара. Изучавање џез језика у структурно повезаним оквирима. Развој свих компонената музичке личности студента, кроз процес стицања знања и умећа неопходних за слојевито разумевање и реализацију музичког дела. Развијање критичког начина мишљења, способности музичке комуникације и самосталности у раду.
Садржај теоријске наставе
Наставак рада на техници, тонским вежбама, познавању хармонског језика џеза и џез репертоара. Развој сопственог стила интерпретације. Рад на транскрипцијама џез нумера, интерпретација транскрипција. Рад на креирању бас линија у свинг и латин ритму. Рад на непарним ритмовима. Рад на примени непарних ритмова на стандардне форме. Рад на модернијим композицијама са комплексном хармонијом и формом. Рад на развоју личног стила џез интерпретације. Разумевање различитих џез стилова, тумачење садржаја и форме композиција, истраживање на пољу тонског обликовања. Фразирање, џез импровизација. Избор програма и план рада зависе од тренутних могућности сваког студента и усклађени су са нивоом претходно стеченог знања и њиховим интелектуалним, емотивним и психофизичким предиспозицијама. У оквиру Џез одсека организују се једном недељно концерти класа или целог одсека. Студент је дужан да наступи јавно најмање једном месечно. Испитни захтеви: полуреситал слободног програма у трајању 25-30 минута (најмање три нумере различитог карактера). Програм се изводи напамет.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство настави и припремљеност за наставу
20
Активност на часу
10
Јавни наступи
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Практични испит
60
Литература
Ed Friedland; Bass Improvisation - The Complete Guide to Soloing; 1997; HAL LEONARD CORPORATION
Bernard "Bunny" Brunel; Complete Book of Bass Essentials; 2006; Mel Bay Pubns
Ray Brown; Ray Brown's Bass Method: Essential Scales, Patterns, and Excercises; 1999; Hal Leonard
Michael Moore; Melodic Playing in the Thumb Position - A Method for the String Bass; 2015; Alfred Music