Предмет
Наставници на часовима предавања
ма Лука Игњатовић, ванредни професор
Исход
Студенти овладавају практичним вештинама у областима уметничког изражавања, свирања у ансамблима, јавног извођења, вежбања, одржавања проба и организовања и заказивања концерата, као и теоријским знањем – познавањем и разумевањем џез репертоара. Способност музичког изражавања у свим најважнијим традиционалним и савременим стиловима и формама џеза. Способност да се сопствене уметничке идеје формулишу и реализују, развијено критичко расуђивање.
Циљ
Савладавање технике свирања на саксофону, упознавање џез језика и репертоара. Развој свих компонената музичке личности студента, кроз процес стицања знања и умећа неопходних за слојевито разумевање и реализацију музичког дела. Развијање критичког начина мишљења, способности музичке комуникације и самосталности у раду. Студенти стичу способност за самосталну уметничку активност и учешће у раду ансамбала, као и способност за педагошки и креативни рад у музичким школама, школама општеобразовног типа и институцијама музике.
Садржај теоријске наставе
Рад на техници инструмента и тонским вежбама. Рад на познавању хармонског језика џеза и џез репертоара различитих стилова. Избор програма и план рада зависе од тренутних могућности сваког студента и усклађени су са нивоом претходно стеченог знања и њиховим интелектуалним, емотивним и психофизичким предиспозицијама. У оквиру Џез одсека организују се једном недељно концерти класа или целог одсека. Студент је дужан да наступи јавно најмање једном месечно. Испитни захтеви: полуреситал слободног програма у трајању 25-30 минута (најмање три нумере различитог карактера). Програм се изводи напамет.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство настави и припремљеност за наставу
20
Активност на часу
10
Јавни наступи
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Практични испит
60
Литература
Criterion USA; Charlie Parker, Charlie Parker Omnibook; 2009; Criterion USA
Eunmi Shim; Lennie Tristano: his life in music; 2007; University of Michigan Press; 1st edition
Marcel Mule; Daily Exercises; 1944; Alphonse Leduc
Sigurd Rascher; Top Tones for the Saxophone; 1960; Carl Fischer (CF. O2964)
Marcel Mule; 30 Great Exercises or Studies; 1944; Alphonse Leduc
Buha; 557 jazz standards; 1990; Buha