Предмет
Наставници на часовима предавања
др ум. Љиљана Вукеља, редовни професор
Услов
2OMSA6 - Џез саксофон 6 - одслушан и положен
Исход
Студенти овладавају практичним вештинама у областима уметничког изражавања, свирања у ансамблима, јавног извођења, вежбања, одржавања проба и организовања и заказивања концерата, као и теоријским знањем – познавањем и разумевањем џез репертоара. Способност музичког изражавања у свим најважнијим традиционалним и савременим стиловима и формама џеза. Способност да се сопствене уметничке идеје формулишу и реализују, развијено критичко расуђивање.
Циљ
Савладавање технике свирања на саксофону, упознавање џез језика и репертоара. Развој свих компонената музичке личности студента, кроз процес стицања знања и умећа неопходних за слојевито разумевање и реализацију музичког дела. Развијање критичког начина мишљења, способности музичке комуникације и самосталности у раду. Студенти стичу способност за самосталну уметничку активност и учешће у раду ансамбала, као и способност за педагошки и креативни рад у музичким школама, школама општеобразовног типа и институцијама музике.
Садржај теоријске наставе
Развој сопственог стила интерпретације. Поделе тактова на 2, 3, 4, 5... једнаких делова. Савладавање извођења полиритмичних фраза; извођење 3/4 ских, 5/4ских фраза у 4/4ском такту. Сарадња са студентима џез бубњева, ради развијања бољег осећаја за "тајминг" и форму. Избор програма и план рада зависе од тренутних могућности сваког студента и усклађени су са нивоом претходно стеченог знања и њиховим интелектуалним, емотивним и психофизичким предиспозицијама. У оквиру Џез одсека организују се једном недељно концерти класа или целог одсека. Студент је дужан да наступи јавно најмање једном месечно. Испитни захтеви: полуреситал слободног програма у трајању 25-30 минута, који мора укључити: један" fast blues", један "medium swing", један "fast swing", једна "bossa nova". Програм се изводи напамет.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство настави и припремљеност за наставу
20
Активност на часу
10
Јавни наступи
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Практични испит
60
Литература
David Liebman; Ten composition in a chromatic style; 2010; Jamey Aebersold
David Liebman; David Liebman on education, the saxophone and related jazz topics; 2010; Jamey Aebersold
David Liebman; A chromatic approach to jazz melody and harmony; 2006; Advance Music
David Liebman; Chromaticism/Non-diatonic scales: How to play outside stated tonality; 2010; Jamey Aebersold
David Liebman; How to approach standards chromatically; 2010; Jamey Aebersold
David Liebman; Developing a personal saxophone sound; 1994; Dorn Publications