Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Иван Илић, доцент

Исход

Студенти овладавају практичним вештинама у областима уметничког изражавања, конципирањем програма, свирања у ансамблима, јавног извођења, вежбања, одржавања проба и организовања и заказивања концерата, као и теоријским знањем – познавањем и разумевањем џез репертоара. Способност музичког изражавања у свим најважнијим традиционалним и савременим стиловима и формама џеза и популарне музике. Способност да се сопствене уметничке идеје формулишу и реализују кроз развијање критичког расуђивања и уметничке одговорности.

Циљ

Савладавање интерпретативних захтева и могућности свирања на тромбону, даље упознавање џез језика и репертоара. Студенти стичу способност за самосталну уметничку активност и учешће у раду ансамбала на високом професионалном нивоу у области џеза и популарне музике. Посебна пажња посвећује се стицању напредних музичких вештина у области ритма, мелодије и хармоније. Достизање високог професионалног извођачког нивоа, грађење индивидуалности студента кроз јединство техничког и музичког елемента, креативно суочавање са специфичним техникама џеза, импровизације и композиционим техникама у контексту стилски разноврсног репертоара.

Садржај теоријске наставе

Развој сопственог стила интерпретације. Поделе тактова на 2, 3, 4, 5... једнаких делова. Савладавање извођења полиритмичних фраза; извођење 3/4 ских, 5/4ских фраза у 4/4ском такту. Избор програма и план рада зависе од тренутних могућности сваког студента и усклађени су са нивоом претходно стеченог знања и њиховим интелектуалним, извођачким, емотивним и психофизичким предиспозицијама. Час исказан као Други облик наставе представља обавезно учешће студената свих година Џез одсека на тим коцертима, било у својству извођача, било у својству публике. Студент је дужан да наступи јавно најмање једном месечно. Испитни захтеви: полуреситал слободног програма у трајању до 30 минута са оригиналним аранжманима студента - џез стандард у непарном метру и/или са метричком модулацијом, џез стандард са напредном хармонском прогресијом и/или неправилном формом и ауторска џез нумера у форми, метру и ритму по избору. Програм се изводи напамет.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави и припремљеност за наставу

10

Активност на часу

10

Јавни наступи

10

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Практични испит

70

Литература

Bart van Lier; Coordination for trombone playing - Trilingual version; 2000; Advance Music

Арбан; Famous Method for Trombone; 1985; Царл Фисхер

Tom Malone; Alternate positions System for Trombone; 2001; Synthesis Publications

Hal Crook; How To Improvise, An approach to practicing improvisation; 2015; Advance Music

Hal Crook; Ready, Aim, Improvise, Book I: Preparation and jazz vocabulary; 2021; Advance Music

Hal Crook; Ready, Aim, Improvise, Book II: Soloing and Target practice; 2020; Alfred Music