Предмет
Услов
Нема.
Исход
По завршетку наставе студент ће владати практичним знањима из педагошког рада на главном предмету - инструменту , са ученицима средњег музичког образовања.
Циљ
Оспособљавање за наставнички позив у раду са ученицима музичких школа. Примена стечених теоријских и практичних знања у настави која се реализује у васпитно-образовним установама - средњој музичкој школи. Оспособљавање студената за посматрање, вредновање и осмишљавање наставног процеса. Развијање свести о наставничким компетенцијама. Унапређивање знања и вештина за планирање, припремање и извођење наставе. Оспособљавање за избор и дидактичко структурирање наставних садржаја, као и за избор и припремање дидактичких материјала. Овладавање техникама за евалуацију часа, као и начинима евалуације наставниковог рада.
Садржај теоријске наставе
Практична настава одвија се у музичким школама, опсервацијом наставе одговарајућег главног предмета - инструмента. Пракса се одвија према упутствима руководиоца педагошке праксе који координира са лицима запосленим у установи. Студент је дужан да хоспитује у музичкој школи, под менторским надзором наставника запосленог у школи. Хоспитовање подразумева следеће активности: похађање, посматрање и анализу менторских часова; упознавање с начинима евалуације и самоевалуације; учествовање у оцењивању ученичких постигнућа; увид у наставну документацију. Студент проширује знања која се односе на планирање, припремање и извођење наставе, као и дидактичко структурирање наставних садржаја и припремање дидактичких материјала. Примењује технике за евалуацију часа, као и различите начине евалуације наставничког рада. Педагошка пракса подразумева активну сарадњу студента с ментором и вођење дневника стручне праксе. Од предвиђених 90 сати педагошке праксе студент похађа 60 сати наставе, а 30 сати се ангажује у опсервацији наставе, евалуацији ефеката наставе, писању дневника праксе. Студенти су у обавези да редовно и што детаљније воде белешке о свим активностима у оквиру педагошке праксе како би на крају могли да сачине што квалитетнији дневник. Руководилац педагошке праксе потписивањем евиденције долазака верификује обављену праксу.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Дневник праксе
70
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
30
Литература
Сва релевантна доступна педагошка документација у институцијама у којима студент хоспитује (у штампаном и електронском виду).