Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Сања Мандарић, редовни професор

др Милан Матић, ванредни професор

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др Сања Мандарић, редовни професор

др Милан Матић, ванредни професор

Услов

Урађен лекарски преглед у здравственој установи и потврда да је студент способан за учествовање у физичким активностима.

Исход

Очекује се да студент буде оспособљен да теоријска и практична знања из простора физичког вежбања и фитнес програма повезује и функционално примењује у свакодневном животу и раду са особама (појединцима / извођачима) различитог узраста из простора музичке уметности; демонстрира физичке вежбе; примењује различите фитнес програме у складу са постављеним циљевима, исходима, садржајима и карактеристикама контекста у којем ради; самостално планира, програмира и евалуира процес физичког вежбања.

Циљ

Циљ предмета је стицање теоријског знања и практичних вештина за примену физичког вежбања и фитнес програма у свакодневном животу и раду, у контексту превенције професионалних болести и стања повезаних са матичном области музичке уметности и очувања и унапређења физичких способности.

Садржај теоријске наставе

Теоријска настава обухвата дефинисање појма фитнес, физичка активност и физичко вежбање. Значај физичке активности и физичког вежбања у очувању и унапређењу здравља, као и целоживотној физичкој активности. Садржаји су усмерени дефинисању фитнес програма, њиховом настанку, развоју и систематизацији. Теоријски садржај чине основни појмови и дефиниције, циљеви, задаци, принципи, методе и структуру часа карактеристичних за поједине програмске садржаје физичког вежбања и фитнес програма. Специфичности фитнес програма намењених очувању и унапређењу физичких способности. Практична настава обухвата савладавање основних кретних структура (покрета руку, ногу, трупа, у истом и супротним смеровима, у месту, у кретању у простору) аеробних програма вежбања, програма јачања и обликовање мишића, програма за развој покретљивости и равнотеже, програма за развој координације, програма у којима се током вежбања примењују одређени реквизити (степер, еластична трака, мале и велике лопте). Уз упознавање и учење технике и основних законисти кретања, програми се реализују без и уз музику. Посебна пажња усмерена је фитнес програмима за очување постуралног статуса и статуса стопала, како би се избегла појава телесних деформитета (кифоза, лордоза, сколиоза), затим усвајање методских и дидактичких процеса приликом учења вежби. Указивање на одабир адекватних вежби, као и њиховом повезивању у јединствене целине. Захтеви за колоквијум су да студенти на неколико аеробних тренинга чији је интензитет одтеђен преко срчаног пулса, одреде тренажне зоне оптерећења и израчунају укупан обим наведених тренинга. Практичан испит је приказ одређених вежби за развој моторичких способности. Усмени испит :провера знања пређеног теоријског градива. Уколико у једном року велики број студентата буде полагао испит, уместо усмене може се организивати писмена провера знања

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Колоквијум

25

Активност на часу

15

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Практични испит

30

Усмени испит

30

Литература

Karageorghis, CI; Applying music in exercise and sport. Champaign; 2017; IL: Human Kinetics. ISSN 13: 978-1-4925-1381-0

Мандарић, С.; Групни фитнес програми – у теорији и пракси; 2018; Београд: Универзитет у Београду – Факултет спорта и физичког васпитања