Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

ма Борисав Миљковић, асистент

Услов

2ONFR1 - Француски језик 1 - одслушан и положен; Нема посебних услова.

Исход

Писмено разумевање и изражавање : Студент може да разуме дуже и слојевите текстове, уколико су писани стандардним језиком, са понеким жаргонским или специфично стручним изразима. Може да пише дуго и прегледно на велики броје тема које задиру у његова интересовања. Уме да напише приказ и скраћену верзију текста. Пише формална писма у којима тражи информације или савете, исказује негодовање или тражи своја права. Може да напише есеј или извештај како би саопштио неку информацију, или да би указао на супротстављена мишљења о некој теми. Уме да напише добро структирисан и јасан текст, и да изрази сопствене ставове. Усмено разумевање и изражавање : Студент може да прати дужа излагања или говоре, уколико је језик стандардан а тематика позната. Разуме већину телевизијских емисија које говоре о актуелним дешавањима или информацијама. Споразумева се са лакоћом и спонтаношћу. Учествује активно у разговору и у стању је да заступа и брани своје ставове. Уколико је тематика позната, студент може да прати и доста сложену аргументацију, и да издвоји најважније елементе излагања.. Може да прецизно изрази своје ставове, и спонтатно се надовезује на дискусије својих саговорника.

Циљ

Након овог модула студент је навикнут на сложене писане и аудио-визуелне документе из разних области. Чак и када не разуме све речи и изразе, у стању је да смисао проналази у контексту, и да раздваја битно од небитног. Изражава се са лакоћом, течно и спонтано. Има већу самосталност у читању сложених текстова, и може јасно да разграничи мисаоне целине. Може да коментарише и анализира актуелна дешавања, даје мишљење на широк спектар тема, и напише добро структурисан текст на одређену тему. Поседује довољно граматичких знања, реченице су му јасне, кохерентне и логички повезане.

Садржај теоријске наставе

Граматика : Индикатив и сибжонктив – разлике у употреби, глаголи и изрази за испољавање осећања, сумње, сигурности, сибжонктив презента и сибжонктив прошли / инфинитив презента и инфинитив прошли, пасивне конструкције, просте и сложене односне заменице, узрочне, циљне реченице, кондиционал прошли за исказивање замерки и нереализоване радње, негација ni…ni, ne… que, редослед заменица у функцији директног и индиректног објекта, глаголи који уводе неуправни говор. Слагање времена у неуправном говору у прошлом времену, кондиционалне реченице (сва три типа), слагање партиципа прошлог, разлика између партиципа презента и герунда, логички везници, сложене реченице – временске, узрочне, последичне, циљне, допусне, супротне, номинализација, синтеза: чланови (одређени, неодређени, партитивни), синтеза : заменице (неодређене, присвојне, показне и односне), синтеза : глаголска времена и начини. Лексика и комуникативне функције : Изразити и одбранити мишљење и ставове, анализирати есеје и приредити краћи приказ, исказати намеру и циљ, узрок и последице, организовати дебату, изразити могућност и вероватноћу, тражити писменим путем информације, појашњења, исказати негодовање, причати о свом раду, интересовањима, фамилијаризовати се са терминима из области своје уметничке дисциплине. Изложити и структурисано развити своје мишљење у писаној форми, изразити надања, очекивања, намере, описати, оценити и дискутовати о различитим уметничким садржајима, изразити своје неслагање, дебатовати о савременим друштвеним проблемима, изразити нијансе у својим ставовима, припремити усмено излагање са аргументима на изабрану тему, детаљно описивати догађаје из прошлости, поредити и супротстављати ставове. Култура : Текстови и аудио-визуелни документи из разних области савременог француског друштва : филмови, позориште, изложбе, уметници, књижевност, музика, медији, часописи, телевизија, актуелна дешавања и проблеми на социјалном и политичком плану данашње Француске. Колоквијум је у форми писаног теста састављеног из граматичких, синтаксичких и лексичких задатака. Испит се састоји из писменог и усменог дела. Писмени испит обухвата писмено разумевање (текст праћен питањима) и писмено изражавање (аргументативно изношење сопственог мишљења на задату тему). Усмени испит чини кратка презентација из стручне/уметничке области и вођени разговор.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Колоквијум

30

Активност на часу

10

Домаћи задаци

10

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

25

Усмени испит

25

Литература

Catherine Dollez, Sylvie Pons; Alter Ego 4, méthode de français, niveau B2; 2007; Hachette FLE

Annie Berthet; Alter Ego 4, Cahier d’activités, niveau B2; 2008; Hachette FLE

Myriam Abou-Samra, Elodie Heu-Boulhat, Marion Perrard; Edito B2, méthode de français; 2022; Didier

F. Barthélémy, C. Kleszewski, E. Perrichon, S. Wuattier; Version Originale 4, méthode de français, niveau B2; 2013; Editions Maison des Langues

S. Poisson-Quinton, R. Mimran, M. Mahéo-Le Coadic; Grammaire expliquée du français, Exercices, Niveau intermédiaire; 2007; CLE International