Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Никола Дедић, редовни професор

Услов

нема посебних услова

Исход

Способност препознавања главних уметничких токова и праваца у Европи 19. века; Познавање главних историјских токова који су обликобали Европу 19. века; Разумевање епохалне трансформације које су донеле Француска револуција и индустријска револуција у Енглеској; Разумевање политичких, идеолошких и економских услова за рађање модернизма; Препознавање разлика у раним модерним покретима у Француској, Енглеској и остатку Европе.

Циљ

Реч је о специјалистичком курсу о уметности и култури 19. века. Циљ је да студенте музикологије упозна са историјскоуметничким специфичностима Европе у назначеном периоду, те да укаже на сложене преплете између уметности и политичких, идеолошких, економских, културолошких и историографских трансформација кроз које је Европа прошла у доба рађања модерности. Посебно се акцентује веза културе и наслеђа Француске револуције са једне стране, односно енглеске Индустријске револуције, са друге.

Садржај теоријске наставе

Континуитети и дисконтинуитети: Европа на прелазу из 18. у 19. век; Француски Стари поредак; Визуелна култура француског Старог поретка; Значење Француске револуције и енглеске Индустријске револуције; Уметност у доба Револуције; Последице Француске револуције; Дуго трајање француске Академије; Романтизам; Епоха Другог царства и рађање модернизма; Импресионизам и нови систем уметности; Значај Пола Диран-Ријела за рађање импресионизма: почеци капиталистичког уметничког тржишта; Постимпресионизам; Значај француске културе 19. века за историју модерне уметности

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Колоквијум

40

Присуство настави и припремљеност за наставу

10

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

50

Литература

Никола Дедић; Увод у социоекономску теорију и историју слика; 2021; Карпос

David Harvey; Paris, Capital of Modernisty; 2005; Routledge

T. J. Clark; The Painting of Modern Life: Paris in the Life of Manet and His Followers; 1984; Princeton University Press

Patricia Mainardi; Art and Politics of the Second Empire: The Universal Expositions of 1855 and 1867; 1989; Yale University Press

Patricia Mainardi; The End of the Salon: Art and the State in the Early Third Republic; 1993; Cambridge University Press