Предмет
Наставници на часовима предавања
др Никола Дедић, редовни професор
Услов
нема посебних услова
Исход
Способност препознавања главних уметничких токова и праваца у Европи 19. века; Познавање главних историјских токова који су обликобали Европу 19. века; Разумевање епохалне трансформације које су донеле Француска револуција и индустријска револуција у Енглеској; Разумевање политичких, идеолошких и економских услова за рађање модернизма; Препознавање разлика у раним модерним покретима у Француској, Енглеској и остатку Европе.
Циљ
Реч је о специјалистичком курсу о уметности и култури 19. века. Циљ је да студенте музикологије упозна са историјскоуметничким специфичностима Европе у назначеном периоду, те да укаже на сложене преплете између уметности и политичких, идеолошких, економских, културолошких и историографских трансформација кроз које је Европа прошла у доба рађања модерности. Посебно се акцентује веза културе и наслеђа Француске револуције са једне стране, односно енглеске Индустријске револуције, са друге.
Садржај теоријске наставе
Континуитети и дисконтинуитети: Европа на прелазу из 18. у 19. век; Француски Стари поредак; Визуелна култура француског Старог поретка; Значење Француске револуције и енглеске Индустријске револуције; Уметност у доба Револуције; Последице Француске револуције; Дуго трајање француске Академије; Романтизам; Епоха Другог царства и рађање модернизма; Импресионизам и нови систем уметности; Значај Пола Диран-Ријела за рађање импресионизма: почеци капиталистичког уметничког тржишта; Постимпресионизам; Значај француске културе 19. века за историју модерне уметности
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Колоквијум
40
Присуство настави и припремљеност за наставу
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
50
Литература
Никола Дедић; Увод у социоекономску теорију и историју слика; 2021; Карпос
David Harvey; Paris, Capital of Modernisty; 2005; Routledge
T. J. Clark; The Painting of Modern Life: Paris in the Life of Manet and His Followers; 1984; Princeton University Press
Patricia Mainardi; Art and Politics of the Second Empire: The Universal Expositions of 1855 and 1867; 1989; Yale University Press
Patricia Mainardi; The End of the Salon: Art and the State in the Early Third Republic; 1993; Cambridge University Press