Предмет
Наставници на часовима предавања
др Санела Николић, ванредни професор
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
др Санела Николић, ванредни професор
Услов
Нема посебних услова.
Исход
Студент је усвојио знања и вештине које су неопходне да критички приступа концепту кустоства у музици и практично га примењује у односу на сопствену праксу музичког извођења, а имајући у виду захтеве које поље масовне и дигитално посредоване савремене културе поставља у односу на презентацију музичког извођења, његово посредовање до шире публике и специфичних циљних група, те дисеминирање података о музици и музичарима.
Циљ
Циљ предмета је упознавање са кустоством у музици, у историјском, концептуалном и практичном смислу, као скупом техника, начина и циљева презентације музичког дела и музичког извођења у различитим типовима јавних простора а посредством елемената који нису само музички. Студент ће да се упозна са: 1) концептуалним аспектима феномена кустоства у музици; 2) најзначајнијим примерима везаним за презентацију уметничке музике у оквирима институције концерта класичне музике и њене историје; 3) карактеристикама и стратегијама кустоства у музици у доба савремености, у оквирима дигиталне и медијски посредоване културе, са посебним акцентом на интернету као савременом излагачком простору уметности/музике.
Садржај теоријске наставе
1–2. Кустоство – појам и концепти 3. Музички аудиторијум у савременој култури конвергенције 4. Основни принципи музичког кустоства – релационизам, трансдисциплинарност, инклузивност и одрживост 5. Основни елементи музичког кустоства – приказ, контекст, дискурс, публика, друштвена ангажованост 6. Примарни облици излагања музике – концерт и фестивал 7. Програмски текст и књижица 8–9. Концерт уметничке музике – примери иновација 10. Кустоство и музичко предузетништво 11. Платформа New Music: New Audiences 12-13. Савремени примери излагања на интернету – музичари, извођачки ансамбли 14. Друштвене мреже као медији излагања уметничке музике 15–16. Дигитални портал и историја уметничке музике: Arnold Schönberg Center, Bach Digital, Beethoven House Bonn, Brahms Digital, Edvard Grieg Archive, Schubert Online, John Cage Living Archive 17. Дигиталне критичке музичке едиције: Digital Mozart Edition, Beethoven Werkstatt, Bruckner Online, Freischütz Digital 18. Аудио и видео колекције: YouTube, Europeana и Medici.tv 19. Стриминг платформе, имерзивни излагачки простори и NFT 20. Музика у сликама, дигиталне колекције музичких инструмената, ретке историјске колекције музике: Cipriano De Rore, Monuments of Partimenti, Pleyer Piano (Pianola) Program, Music Gifts for the Russian Emperors, Ноте које су ратовале. Завршни испит: састоји се из писменог и усменог дела. Писмени део: осмишљавање презентације одређеног музичког дела, музичког извођења или музичке личности, у обиму до 1 500 речи, са образложењем коришћених медија, техника и циљева презентације. Усмени део: усмено представљање осмишљене презентације, уз припремљен ПП, до 15 минута.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство настави и припремљеност за наставу
10
Активност на часу
10
Домаћи задаци
10
Семинари
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Писмени испит
30
Усмени испит
30
Литература
Auslander, Philip; Liveness: Performance in a Mediatized Culture; 1999; London: Routledge
Balzer, David; Curationism: How Curating Took Over the Art World and Everything Else (Exploded Views); 2014; Toronto: Coach House Books
Bishop, Claire, ed.; Participation. Documents of Contemporary Art; 2006; Cambridge. Whitechapel, The MIT Press
Freydank, Sylvia and Michael Rebhahn, eds.; Defragmentation. Curating Contemporary Music. Darmstädter Beiträge zur Neuen Musik; 2019; Mainz: Schott Music
Hellqvist, Karin and Heloisa Amaral; Impossible Situations: Concerts in the Making; 2020; Leiden: Universiteit Leiden
Martin Tröndle, Erik Dorset, eds.; Classical Concert Studies. A Companion to Contemporary Research and Performance; 2020; New York: Routledge
Rutherford-Johnson, Tim; Music after the Fall: Modern Composition and Culture since 1989; 2017; Berkeley: University of California Press
Ћирић, Биљана, ур.; Шта кустосирање може/треба да буде?; 2019; Београд: Орион Арт