Предмет
Наставници на часовима предавања
др Александра Јоксимовић, редовни професор
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
ма Дејана Мутавџин, асистент
Услов
нема
Исход
Стицање увида у образовне праксе за музички даровите у европском образовном контексту. Познавање и примена стратегија планирања и организације индивидуалне и групне наставе музике. Познавање адекватних стратегија вођења напредовања и стицања вештина извођења у склопу сопствених музичких активности и у пракси музичког образовања. Формирање критичког мишљења и развој способности евалуације резултата наставног процеса.
Циљ
1. Упознавање са основним темама и појмовима савремене педагогије 2. Примена знања опште педагогије у домену музичког образовања
Садржај теоријске наставе
Музичко образовање – ток и исходи (музички образовни системи, нове образовне концепције, исходи, компетенције наставника и студената, целоживотно учење у музичкој професији, музичко образовање и инклузија, стваралачки рад у настави музичке културе, креативност у школи, руковођење разредом). Стицање вештина учења, вежбања и извођења (само-регулисано учење и мотивација, стратегије за индивидуално вежбање, самоефикасност; управљање временом, технике меморисања, менталне вештине, стратегије читања и певања с листа, учење експресивног извођења).
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство настави и припремљеност за наставу
5
Домаћи задаци
15
Онлине задаци
10
Прегледни прикази
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Писмени испит
60
Литература
Протић, Ј., Татић Јаневски, С. и Ђурић, З.; Образовање даровитих у земљама Европске уније и Србији.; 2009; Завод за унапређивање образовања и васпитања
Половина, Н. и Павловић, Ј.; Теорија и пракса професионалног развоја наставника; 2010; Институт за педагошка истраживања.
Максић, С.; Подстицање креативности у школи; 2006; Институт за педагошка истраживања
Половина и Б. Богуновић (Ур.); Сарадња школе и породице: претпоставке, тешкоће И могућности; 2007; Институт за педагошка истраживања.
A. Williamon (Ed.). ; Musical exellence. Strategies and techniques to enhance performance; 2006; Oxford University Press