Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Александра Јоксимовић, редовни професор

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

ма Дејана Мутавџин, асистент

Услов

нема

Исход

Стицање увида у образовне праксе за музички даровите у европском образовном контексту. Познавање и примена стратегија планирања и организације индивидуалне и групне наставе музике. Познавање адекватних стратегија вођења напредовања и стицања вештина извођења у склопу сопствених музичких активности и у пракси музичког образовања. Формирање критичког мишљења и развој способности евалуације резултата наставног процеса.

Циљ

1. Упознавање са основним темама и појмовима савремене педагогије 2. Примена знања опште педагогије у домену музичког образовања

Садржај теоријске наставе

Музичко образовање – ток и исходи (музички образовни системи, нове образовне концепције, исходи, компетенције наставника и студената, целоживотно учење у музичкој професији, музичко образовање и инклузија, стваралачки рад у настави музичке културе, креативност у школи, руковођење разредом). Стицање вештина учења, вежбања и извођења (само-регулисано учење и мотивација, стратегије за индивидуално вежбање, самоефикасност; управљање временом, технике меморисања, менталне вештине, стратегије читања и певања с листа, учење експресивног извођења).

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави и припремљеност за наставу

5

Домаћи задаци

15

Онлине задаци

10

Прегледни прикази

10

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

60

Литература

Протић, Ј., Татић Јаневски, С. и Ђурић, З.; Образовање даровитих у земљама Европске уније и Србији.; 2009; Завод за унапређивање образовања и васпитања

Половина, Н. и Павловић, Ј.; Теорија и пракса професионалног развоја наставника; 2010; Институт за педагошка истраживања.

Максић, С.; Подстицање креативности у школи; 2006; Институт за педагошка истраживања

Половина и Б. Богуновић (Ур.); Сарадња школе и породице: претпоставке, тешкоће И могућности; 2007; Институт за педагошка истраживања.

A. Williamon (Ed.). ; Musical exellence. Strategies and techniques to enhance performance; 2006; Oxford University Press