Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Бланка Богуновић, професор у пензији

Услов

; Нема посебних услова.

Исход

1. Познавање основних појмова, принципа и области психолошких изучавања музичког извођења, сагледавано кроз дугорочни развој. 2. Познавање психолошких, педагошких и социјалних услова извођења. 3. Разумевање и примена психолошких законитости и принципа у склопу научних/уметничких/практичних интересовања у области извођења. 4. Развој критичког и стваралачког мишљења и развој способности евалуације у домену психолошких тема.

Циљ

Упознавање са теоријским концепцијама и истраживачким налазима у домену психолошких, социјално-психолошких и педагошких аспеката вокално - инструменталног извођења и могућностима практичне примене у образовању талената и професионалном развоју музичара.

Садржај теоријске наставе

Упознавање са научним знањима у области релевантних аспеката вокално-инструменталног извођења – читање с листа, стратегије вежбања, меморисање, ментално представљање, експертско извођење - импровизација, експресивно извођење и комуникација, Улога тела и телесних покрета у експресивном извођењу, Извођење у групи/ансамблима, оркестру; Проблеми јавног наступања - Извођачка анксиозност; минд сет, селф-теорије и резилијентност, Физичко и ментално здравље извођача, Технике и интервенције за унапређење извођења; Чиниоци успешног извођења (психолошки, педагошки социјални); Процена успешности извођења; Музички развој кроз перспективу дугорочног, животног развоја; Вокално-инструментално извођење у контексту музичке едукације.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави и припремљеност за наставу

10

Активност на часу

10

Семинари

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

50

Усмени испит

10

Литература

Purncutt, R. and McPherson, G. ; The Science and Psychology of Music Performance. Creative Strategies for teaching and learning; 2002; Oxford University Press

Miell, D., MacDonald, R. and Hargreaves, D. J. ; Musical communication; 2005; Oxford University Press

Williamon, A. ; Musical Excellence; 2006; Oxford University Press

Timmers, R., Bailes, F., and Daffern, H. ; Together in music. Coordination, expression, participation ; 2021; Oxford University Press

Kenny, D. ; The psychology of music performance anxiety; 2011; Oxford University Press

Fabian, D., Timmers, R., and Schubert, E. ; Expressiveness in music performance. Empirical approaches across styles and cultures; 2014; Oxford University Press

McPherson, G., and Welch, G.F. ; Vocal, instrumental, and ensamble learning and teaching. An Oxford handbook of music education, Volume 3; 2018; Oxford University Press

Rink, J.; Musical performance. A guide to understanding; 2002; Cambridge University Press

Gembris, H. ; Musical development from a lifespan perspective; 2006; Peter Lang GmbH

Mak, P. ; Peak performance and reducing stage fright; 2010; Research group Lifelong Learning in Music and the Arts

Hallam, S., Cross, I. and Thaut, M. ; The Oxford handbook of music psychology; 2016; Oxford University Press

Juslin, P. & Sloboda, J.; Music and Emotion. Theory, Research, Application; 2010; Oxford: University Press

Богуновић Б.; Музички таленат и успешност; 2010; Факултет музичке уметности и Институт за педагошка истраживања

Popović Mlađenović, T., Bogunović, B. and Perković, I. ; Interdisciplinary approach to music: Listening, performing, composing; 2014; Faculty of Music

Радош, К.; Психологија музике; 2010; Завод за уџбенике