Предмет
Наставници на часовима предавања
др Бланка Богуновић, професор у пензији
Услов
; Нема посебних услова.
Исход
1. Познавање основних појмова, принципа и области психолошких изучавања музичког извођења, сагледавано кроз дугорочни развој. 2. Познавање психолошких, педагошких и социјалних услова извођења. 3. Разумевање и примена психолошких законитости и принципа у склопу научних/уметничких/практичних интересовања у области извођења. 4. Развој критичког и стваралачког мишљења и развој способности евалуације у домену психолошких тема.
Циљ
Упознавање са теоријским концепцијама и истраживачким налазима у домену психолошких, социјално-психолошких и педагошких аспеката вокално - инструменталног извођења и могућностима практичне примене у образовању талената и професионалном развоју музичара.
Садржај теоријске наставе
Упознавање са научним знањима у области релевантних аспеката вокално-инструменталног извођења – читање с листа, стратегије вежбања, меморисање, ментално представљање, експертско извођење - импровизација, експресивно извођење и комуникација, Улога тела и телесних покрета у експресивном извођењу, Извођење у групи/ансамблима, оркестру; Проблеми јавног наступања - Извођачка анксиозност; минд сет, селф-теорије и резилијентност, Физичко и ментално здравље извођача, Технике и интервенције за унапређење извођења; Чиниоци успешног извођења (психолошки, педагошки социјални); Процена успешности извођења; Музички развој кроз перспективу дугорочног, животног развоја; Вокално-инструментално извођење у контексту музичке едукације.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство настави и припремљеност за наставу
10
Активност на часу
10
Семинари
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Писмени испит
50
Усмени испит
10
Литература
Purncutt, R. and McPherson, G. ; The Science and Psychology of Music Performance. Creative Strategies for teaching and learning; 2002; Oxford University Press
Miell, D., MacDonald, R. and Hargreaves, D. J. ; Musical communication; 2005; Oxford University Press
Williamon, A. ; Musical Excellence; 2006; Oxford University Press
Timmers, R., Bailes, F., and Daffern, H. ; Together in music. Coordination, expression, participation ; 2021; Oxford University Press
Kenny, D. ; The psychology of music performance anxiety; 2011; Oxford University Press
Fabian, D., Timmers, R., and Schubert, E. ; Expressiveness in music performance. Empirical approaches across styles and cultures; 2014; Oxford University Press
McPherson, G., and Welch, G.F. ; Vocal, instrumental, and ensamble learning and teaching. An Oxford handbook of music education, Volume 3; 2018; Oxford University Press
Rink, J.; Musical performance. A guide to understanding; 2002; Cambridge University Press
Gembris, H. ; Musical development from a lifespan perspective; 2006; Peter Lang GmbH
Mak, P. ; Peak performance and reducing stage fright; 2010; Research group Lifelong Learning in Music and the Arts
Hallam, S., Cross, I. and Thaut, M. ; The Oxford handbook of music psychology; 2016; Oxford University Press
Juslin, P. & Sloboda, J.; Music and Emotion. Theory, Research, Application; 2010; Oxford: University Press
Богуновић Б.; Музички таленат и успешност; 2010; Факултет музичке уметности и Институт за педагошка истраживања
Popović Mlađenović, T., Bogunović, B. and Perković, I. ; Interdisciplinary approach to music: Listening, performing, composing; 2014; Faculty of Music
Радош, К.; Психологија музике; 2010; Завод за уџбенике